آفتاب

نامزد جورج کلونی از کمیته بین‌المللی تحقیق درباره جنگ غزه کنار کشید

نامزد جورج کلونی از کمیته بین‌المللی تحقیق درباره جنگ غزه کنار کشید

سازمان ملل اعلام کرد در نظر دارد تا برای تحقیق درباره نقض احتمالی حقوق بشر و جنایات جنگی در جنگ غزه یک ماموریت بین‌المللی را اجرا کند اما در بین سه کارشناسی که برای این تحقیقات انتخاب شده‌اند، "امل علم‌الدین"، نامزد جورج کلونی، ستاره هالیوود اعلام کرد که قادر به انجام آن نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسرائیل با غیررسمی خواندن شورای حقوق بشر سازمان ملل این ماموریت را بی‌اعتبار خوانده است.

شورای 47 نفره حقوق بشر سازمان ملل 23 ژوئیه به انجام چنین تحقیقاتی رای داده بود. علاوه بر امل علم‌الدین، حقوق دان 36 ساله لبنانی‌الاصل ساکن انگلیس، "ویلیام شاباس"، استاد دانشگاه حقوق بین‌الملل از کانادا و "دودو دین" یک کارشناس کارکشته حقوق بشر سازمان ملل از سنگال برای این ماموریت انتخاب شدند. با این حال علم‌الدین اعلام کرد نمی‌تواند این موقعیت را قبول کند.




او در بیانیه‌ای اظهار کرد: گزارش‌های مختلفی منتشر می‌شود که اعلام می‌کنند من به عنوان یکی از سه کارشناس ماموریت تحقیق در غزه انتخاب شده‌ام. من به شدت از موقعیت و شرایط کنونی در نوار غزه اشغالی متاثرم، به ویژه از تلفات غیرنظامیان و معتقدم که حتما باید یک تحقیق مستقل و قابل قبول درباره جنایاتی که در این جنگ رخ می‌دهد، صورت پذیرد، با این حال متاسفانه من نمی‌توانم این مسئولیت را بپذیرم.




وی اظهار کرده است: مفتخرم که چنین پیشنهادی به من شده است اما به دلیل قراردادهای کاریم شامل هشت پرونده‌ای که هم اکنون بر روی آنها کار می‌کنم قادر به قبول این مسئولیت نیستم.




به گزارش خبرگزاری فرانسه، علم‌الدین با تحقیقات و درگیری‌های بین‌المللی ناآشنا نیست، او پیشتر با محاکم بین‌المللی و در جریان ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان و هم‌چنین با کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل در جهت ایجاد صلح در سوریه همکاری کرده بود.




در بین موکلین او نام یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین و جولیان آسانژ، پایه گذار ویلی لیکس نیز دیده می‌شود.




خانواده علم‌الدین که عضو جامعه دروزی‌های لبنان هستند در جریان جنگ داخلی لبنان طی سال‌های 1990-1975 به انگلیس گریختند.




این بانوی 36 ساله به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط بوده و از دانشگاه‌های آکسفورد و نیویورک فارغ التحصیل شده است.




امل قصد دارد تا در ماه سپتامبر با جورج کلونی 53 ساله ازدواج کند.





انتهای پیام





کد N440336

وبگردی