آفتاب
توکلی در صحن مجلس:

آقای ریس جمهور این روزها زیاد عصبانی می‌شود/ مدارکی دارم که تا ضرورتی نبینم رسانه‌ای نمی‌کنم

آقای ریس جمهور این روزها زیاد عصبانی می‌شود/ مدارکی دارم که تا ضرورتی نبینم رسانه‌ای نمی‌کنم

21/05/1393 11:05

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه شنبه مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تشریح مجدد مراحل اعتراضش به رانت 650 میلیون یورویی بانک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک تاجر خاص گفت: متاسفانه سه عضو کابینه در برابر گزارش دیوان محاسبات به عنوان مقام نظارتی مواضع نسنجیده گرفتند من به آقای روحانی نامه نوشتم و تاکید کردم که به همکارانشان توصیه کنند تا در برابر مردم حاضر باشند.

توکلی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: شما که عدم نظارت بر قدرت را اسباب استبداد می شمردید، چرا از نظارت ما عصبانی هستید؟

وی تاکید کرد: شما این روزها زیاد عصبانی می شوید و در برابر منتقدان صحبت از «بزدلی» و «به جهنم» می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: نه آنکه منتقد مذاکرات بود، بزدل سیاسی است و نه آنکه موافق مذاکرات بود، شیردل انقلابی، سیاست خارجی میدان توفیق نسبی دولت است.

توکلی با تاکید بر اینکه اینگونه سخن گفتن در شأن رئیس جمهور نیست، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور شما در شهرکرد رسانه ها را ملامت کردید که چرا وقتی کسی جایی حرف می زند، نقد می کنید، اگر رسانه ها گزارش نماینده ملت در شورای پول و اعتبار در مورد مهمی که به اهمیت قضایی ملت گره خورده، منتشر نکنند شما باز هم می توانید از گردش آزاد اطلاعات دفاع کنید؟

نماینده مردم تهران خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: شما در جایی فرمودید فساد سالهای قبل را نمی توان با سر و صدا شست، با این صحبت ها نمی توان از رانت 650 میلیون یورویی نیز رد شد.

وی با تاکید بر اینکه در دولت قبل هم با فساد مخالف بودم، گفت: با پیگیری های بنده و چند تن از نمایندگان میلیاردر نفتی دستگیر شد، راضی به گفتن این حرف ها نبودم چون برای حل مشکلات مردم نیاز به آرامش است اما وقتی دولت به گفته های ناظر قانونی توجه نمی کند و گزارش نهادهای متکی بر قانون اساسی را بر نمی تابد و قباحت رانت خواری کمرنگ می شود چاره ای وجود ندارد.

توکلی ادامه داد: مدارک دیگری دارم که تا ضرورتی نباشد رسانه ای نمی کنم زیرا توفیق دولت برای ادامه خدمت را لازم می دانم.

 

 

کد N440326

وبگردی