آفتاب

منصور هادی اتحاد یمنی‌ها علیه القاعده را خواستار شد

منصور هادی اتحاد یمنی‌ها علیه القاعده را خواستار شد

رئیس‌جمهور یمن نسبت به کشتار بی‌امان شبه‌نظامیان القاعده که اخیرا 14 سرباز ارتش یمن را اعدام کردند، متعهد شد و از تمام مردم خواست تا علیه تروریست با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه اینترنتی الجزیره، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن اظهار کرد: جنگ ما با نیروهای شرور تروریستی، خرابکار و خائن جنگی سرنوشت ساز است.

وی افزود: باید تلاش‌های مردمی با تلاش‌های مقامات رسمی کشور همراه شود تا بتوانیم از شر هزاران تروریستی که آشکارا مرتکب جنایت می‌شوند، رهایی یابیم.

هفته گذشته 14 سرباز یمن که در اتوبوسی در راه بازگشت به خانه‌هایشان توسط افراد تندرو متوقف شدند که تهدید سلاح آنان محاصره و بعد آن اعدام کردند.

گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده اعلام کرد که این سربازان برای انتقام از عملیاتی است که ارتش علیه آن‌ها ترتیب داده بود، دست به چنین جنایتی زدند.

مسئولان منطقه‌ای اعلام کردند که ساکنان منطقه جسد 14 سربازی را که اثر گلوله بر روی بدن آن‌ها دیده می‌شد، سه ساعت بعد از ربوده‌شدن آن‌ها که در راه نزدیک شهر سئون رها شده بودند، پیدا کردند. اما تصاویری که از سوی سایت‌های وابسته به تندروها در اینترنت منتشر شده نشان می‌دهد که تعدادی از سربازان سرشان بریده شده است.

منصور هادی اعلام کرد: این عمل وحشیانه‌ القاعده به خوبی نشان می‌دهد که آنان دچار بیماری ذهنی و روحی هستند.

دولت یمن اعلام کرد که به نیروهای خود دستور داده تا هرچه سریع‌تر جنایتکاران مسلح را تحت تعقیب قرار دهند و برای برقراری عدالت آنان را تحویل دولت دهند.

ساکنان شرق یمن نیز اعلام کردند: ارتش منطقه و چندین روستای نزدیک به پایگاه حملات را پاکسازی کرده و دو خانه را که تندروها در آن پنهان شده بودند را مورد هدف قرار دادند.

انتهای پیام

کد N440144

وبگردی