آفتاب
در شهر قم انجام شد

بازدید رییس مجلس از نمایشگاه سرمایه گذاری گونسوی چین

بازدید رییس مجلس از نمایشگاه سرمایه گذاری گونسوی چین

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گونسوی چین در شهر قم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته(دوشنبه) و پس از بازدید از نمایشگاه نمایشگاه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گونسوی چین در شهر قم گفت: برگزاری این نمایشگاه گامی مثبت برای توسعه روابط ایران و چین است.

لاریجانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه سرمایه گذاری ، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گونسوی چین گفت: ایران و چین دو کشور با سابقه تاریخی گسترده هستند و از دیرباز نیز روابط تجاری داشته اند و بدون شک می توانند روابط فیمابین را با عزمی مشترک بیش از پیش گسترش دهند.

وی افزود: در سالهای اخیر روابط این دو کشور از نظر کمیت و کیفیت گسترش داشته و بنده در سفری که به چین داشتم این اراده را برای گسترده تر کردن روابط حس کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که این روابط در زمینه های مختلف پایدار و استراتژیک باشد.

لاریجانی ضمن استقبال از حضور شرکت های چینی در استان قم گفت: برگزاری یک نمایشگاه گامی مثبت برای توسعه بین ایران و چین است و امیدواریم مجموعه تجار و صنعتگران قم با بهره گیری از این فرصت در حد افزایش مراودات تجاری تفاهمنامه‌هایی را امضا کنند و این موضوع مورد استقبال دولت و مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه مراسم گفت: چین و ایران دو کشور مهم و علاقه مند به توسعه روابط هستند که این موضوع طی سالهای اخیر نیز نمایان تر شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه مجالی برای توسعه روابط بوده که تجار دو کشور در زمینه های ممکن سرمایه گذاری های مشترک داشته باشند ما نیز در سفرهای بعدی به چین زمینه را برای توسعه همکاری مهیا کردیم.

لاریجانی افزود: این نمایشگاه بستری برای توسعه همکاری میان دو کشور بوده و به طور حتم سفیر چین در آینده از این ابتکار خوشنود خواهد شد.

سفیر چین نیز که در این نمایشگاه حضور داشت از دکتر لاریجانی بخاطر حضور در نمایشگاه و بیان سخنانی در خصوص گسترش همکاریهای دوجانبه قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N440081

وبگردی