آفتاب
رئیس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار:

متولی حمل و نقل بار در تهران مشخص نیست/ شهرداری با اتحادیه پیك موتوری درگیر است

متولی حمل و نقل بار در تهران مشخص نیست/ شهرداری با اتحادیه پیك موتوری درگیر است

در برخی استان‌ها در زمینه حمل و نقل بار مسافر، اتحادیه‌ها و شهرداری‌ها با یکدیگر درگیرند و مدیریت حمل و نقل تعیین تکلیف نشده و نیازمند بازنگری مجدد است.

رئیس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار گفت: متولی حمل و نقل بار در تهران مشخص نیست.

محسن طاقدار، رئیس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات صنف پیک موتوری و وانت بار اظهار داشت: اصلی ترین چالش این صنف در زمینه بیمه تامین اجتماعی است كه در این راستا از سه سال پیش ما این موضوع را پیگیری کردیم اما متاسفانه با وجود خطرات بالای این شغل و اینکه قشر ضعیف جامعه در این شغل فعال هستند به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی افزود: این در حالی است که رانندگان تاکسی،مینی بوس و سایر موتورسواران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه از سال 91 مصوبه‌ای مربوط به ارائه بارنامه دولتی برای وانت‌ بارهای خارج از شهر به تصویب رسید و  مقرر شد کلیه وانت‌بارها در صورتی که باری بالای سه تن داشته باشندمجوز بارنامه دولتی داشته باشند.

طاقدار با بیان اینکه این طرح کارشناسی نشده است گفت: سازمان راهداری علت این طرح را حمل قاچاق با وانت بارها و نیز مقصر دانستن رانندگان وانت در تصادفات اعلام کرده است این در حالی است که این طرح نیاز به بازنگری دارد.

طاقدار با بیان اینکه شهرداری از سال 82عنوان کرده است مدیریت حمل و نقل بار مسافر درون شهری زیر نظر این ارگان است گفت:در این راستا اتحادیه صنف پیك موتوری و وانت بار حق ورود ندارد و این موضوع را بارها در دیوان عدالت اداری مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه ساماندهی حمل و نقل در دست صنف ما نیست و به نوعی شهرداری از خلاء قانونی در این زمینه سوءاستفاده می‌کنند و در دولت دهم و دولت فعلی این موضوع به صراحت روشن نشده است.

وی در خاتمه گفت: بر همین اساس در برخی استان‌ها در زمینه حمل و نقل بار مسافر اتحادیه‌ها و شهرداری ها با یکدیگر درگیرند و مدیریت حمل و نقل تعیین تکلیف نشده  و نیازمند بازنگری مجدد است.

کد N440005

وبگردی