آفتاب
ابوترابی‌فرد در ابتدای جلسه امروز مجلس:

با حرکت عزت‌آفرین ملی، نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره تغییر ریل داد

با حرکت عزت‌آفرین ملی، نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره تغییر ریل داد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با حرکت عزت‌آفرین در همه عرصه‌ها در سطح ملی، نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره تغییر جهت و تغییر ریل داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) را بر عهده دارد، در نطق ابتدای این جلسه گفت: با توجه به مجموعه مذاکرات، گفت‌وگوها، نقدها و تحلیل‌ها در زمینه مساله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نکاتی قابل ذکر است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت در حالی غرب و قدرت‌های به اصطلاح بزرگ با مدیریت آمریکا تصمیم به ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل گرفتند که در ایران حدود 194 سانتریفیوژ نسل اول فعال شده بود و آنها با اراده جدی و توقف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران این اقدام را اجرایی کردند و پس از آن با تشدید تحریم‌ها به منظور فلج کردن اقتصاد ملی از تمام ظرفیت خود بهره گرفتند.

نایب رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه "برای اولین‌بار بانک مرکزی یک کشور تحریم شد"، تصریح کرد: چالش‌های جدی فراروی فروش نفت و فرآوردهای نفت و گاز ایران خلق کردند. اراده ملت ایران، مدیریت قاطع و هوشمندانه مقام معظم رهبری راه را برای حرکت همراه با اقتدار ملت ایران و برون‌رفت از تنگناها و چالش‌های خلق شده هموار کرد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: تحریم و تهدید نه تنها به عنوان مانع فراروی حرکت انقلاب ایفای نقش نکرد بلکه اولاً موضوع هسته‌ای را به یک مساله جدی و قطعی ملی تبدیل کرد و ثانیاً ریل حرکت اقتصاد را به سمت برون‌رفت از وابستگی به درآمدهای حاصل از نفت و روی آوردن به تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان هدایت کرد.

وی افزود: سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های علمی کشور به موقعیت‌های جدیدی دست یافت و 194 سانتریفیوژ مبدل به 19 هزار سانتریفیوژ فعال شد. ما اراده غرب برای عدم دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده 20 درصد برای رآکتور تهران را دیدیم که جوانان هوشمند ایران اسلامی توانستند نیاز جمهوری اسلامی را در داشتن اورانیوم با غنای 20 درصد نیز تأمین کنند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه "با حرکت پرشتاب و عزت‌آفرین علمی، سیاسی و همبستگی ملی نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره تغییر جهت و تغییر ریل داد"، ادامه داد: درخواست‌های مکرری از سوی سران قدرت‌های به اصطلاح بزرگ و 1+5 نهایتاً به مواضع روشن رهبر معظم انقلاب اسلامی در فروردین سال 92 انجامید که ایشان با تیین خطوط قرمز اجازه مذاکره در موضوع هسته‌ای را با توجه به قرار گرفتن ایران در یک موضع اقتدار و ظرفیت کامل برای دفاع از منافع ملی صریحاً بیان کردند. همچنین بر این حقیقت تاکید کردند که آمریکا و غرب سر سازش با ملت‌ها و اراده ملت‌های مسلمان را ندارند و من به این مذاکرات خوشبین نیستم.

ادامه دارد...

کد N439889

وبگردی