آفتاب

عبدالله گل به حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه باز می گردد

عبدالله گل به حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه باز می گردد

تهران - ایرنا - ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری کنونی ترکیه در پایان دوران ریاست جمهورش اش ، به حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ باز خواهد گشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، عبدالله گل پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و انتخاب ˈرجب طیب اردوغانˈ به عنوان رییس جمهوری جدید این کشور اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی و خاتمه دوران ریاست جمهوری اش به حزب حاکم ترکیه باز می گردد و به فعالیت سیاسی می پردازد.

رییس جمهوری ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: من از صحنه سیاست کناره گیری نخواهم کرد و قصد دارم بار دیگر به حزب عدالت و توسعه بازگردم .

ˈحسین چلیکˈ معاون حزب حاکم عدالت و توسعه در پی پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی اعلام کرد که هیات اجرایی این حزب بزودی جلسه فوق العاده تشکیل خواهد داد و رهبر جدید این حزب را برمی گزیند.

وی با اشاره به اینکه به هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از هیچ یک از نامزدها حمایت نکرده، افزود: روسای جمهوری ترکیه در پایان دوران ریاست جمهوری شان می توانند در جایگاه های دیگری مشغول فعالیت شوند .

عبدالله گل با استقبال از انتخاب اردوغان به عنوان رییس جمهوری ترکیه اظهار داشت: پس از تاسیس حزب عدالت و توسعه ، من به عنوان نخستین نخست وزیر سوگند یاد کردم و نخستین رییس جمهوری نیز از این حزب نیز بودم و از اینکه بار دیگر رییس جمهوری ترکیه از حزب حاکم انتخاب شده، خرسند هستم .

رییس جمهوری ترکیه از ابراز نظر در باره برنامه هایش برای بازگشت به حزب حاکم ترکیه خودداری کرد و گفت : اکنون قصد ندارم در این باره سخن بگویم .

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه گذشته برگزار شد و در جریان آن رجب طیب اردوغان به دو نامزد دیگر پیروز شد .

خاورم ** 230**1651
کد N439858

وبگردی