آفتاب
عبدالله گل:

پس از پایان دوران ریاست جمهوری به حزب بازمی گردم

پس از پایان دوران ریاست جمهوری به حزب بازمی گردم

رئیس جمهوری ترکیه گفت به عنوان یکی از موسسان حزب عدالت و توسعه با پایان مدت قانونی این سمت به حزب باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت آژانس خبر ترکیه، "عبدالله گل" گفت هر چند ظاهرا دوران ریاست جمهوری وی در ترکیه به پایان رسیده ولی قانونا تا بیست و هشتم آگوست (ششم شهریور) عهده دار این سمت است.

 گل با بیان این که پس از طی شدن این مدت بار دیگر به حزب حاکم باز می گردد گفت: من یکی از موسسان این حزب بودم، اولین نخست وزیر و رئیس جمهور از این حزب من بودم. پس بازگشتم به حزب یک امر طبیعی است.

وی با اشاره به گذار ترکیه از یک مسیر تاریخی در این مدت تاکید کرد: بدون شک به حزبم باز می گردم. باورم این است که ترکیه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد. رئیس جمهوری ترکیه که پس از بیست و هشتم آگوست جای خود را به "رجب طیب اردوغان" خواهد داد به طور تلویحی از آمادگی خود برای احراز سمت های سیاسی جدید خبر داد.

عبدالله گل یادآور شد: هفت سال با تمام فراز و نشیب هایش گذشت. من کار زیادی به گذشته ندارم و نگاهم به آینده است، معتقدم باید صبورانه از مشکلات گذر کرد. وی افزود در دوران ریاست جمهوری کوشیده است با کنار گذاشتن رویکرد سیاسی خود، در کنار تمام احزاب و گروه های سیاسی قرار گرفته و وحدت کشور را حفظ کند.

این اظهارات در حالی از سوی گل بیان می شود که گمانه زنی ها از احتمال انتخاب گل به ریاست حزب عدالت و توسعه و بازگشت وی به سمت نخست وزیری حکایت دارد.

کد N439627

وبگردی