آفتاب

بازدید لاریجانی از نمایشگاه سرمایه گذاری چینی ها در قم: روابط با چین قابل گسترش است

بازدید لاریجانی از نمایشگاه سرمایه گذاری چینی ها در قم: روابط با چین قابل گسترش است

خانه ملت نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گونسوی چین در شهر قم بازدید کرد.
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه و پس از بازدید از این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گونسوی چین گامی مثبت برای توسعه روابط ایران و چین است.

دکتر لاریجانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه سرمایه گذاری ، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گونسوی چین گفت: ایران و چین دو کشور با سابقه تاریخی گسترده هستند و از دیرباز نیز روابط تجاری داشته اند و بدون شک می توانند روابط فیمابین را با عزمی مشترک بیش از پیش گسترش دهند.

او گفت: در سالهای اخیر روابط این دو کشور از نظر کمیت و کیفیت گسترش داشته و بنده در سفری که به چین داشتم این اراده را برای گسترده تر کردن روابط حس کردم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که این روابط در زمینه های مختلف پایدار و استراتژیک باشد.

دکتر لاریجانی ضمن استقبال از حضور شرکت های چینی در استان قم گفت: برگزاری یک نمایشگاه گامی مثبت برای توسعه بین ایران و چین است و امیدواریم مجموعه تجار و صنعتگران قم با بهره گیری از این فرصت در حد افزایش مراودات تجاری تفاهمنامه هایی را امضا کنند و این موضوع مورد استقبال دولت و مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه مراسم گفت: چین و ایران دو کشور مهم و علاقه مند به توسعه روابط هستند که این موضوع طی سالهای اخیر نیز نمایان تر شده است .

او گفت: این نمایشگاه مجالی برای توسعه روابط بوده که تجار دو کشور در زمینه های ممکن سرمایه گذاری های مشترک داشته باشند ما نیز در سفرهای بعدی به چین زمینه را برای توسعه همکاری مهیا کردیم.

دکتر لاریجانی گفت: این نمایشگاه بستری برای توسعه همکاری میان دو کشور بوده و به طور حتم سفیر چین در آینده از این ابتکار خوشنود خواهد شد.

سفیر چین نیز که در این نمایشگاه حضور داشت از دکتر لاریجانی بخاطر حضور در نمایشگاه و بیان سخنانی در خصوص گسترش همکاریهای دوجانبه قدردانی کرد.

گفتنی است دکتر علی لاریجانی امروز در بازدید از نمایشگاه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی و گردشگری استان گوتسوی چین که در محل دائمی نمایشگاههای قم در حال برگزاری است با مدیران و غرفه داران حاضر گفت و گو کرد و از نزدیک درجریان فعالیت های آنان قرار گرفت.

لازم به ذکر است 200 تاجر چینی در قالب 92 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و از نتایج برگزاری این نمایشگاه می توان به امضای تفاهمنامه به منظور توسعه روابط بین استان قم و گونسوی اشاره کرد.

 


17231

 

کد N439568

وبگردی