آفتاب

شیخ الاسلام: مقاومت اسلامی غزه، قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را افشا کرد

شیخ الاسلام: مقاومت اسلامی غزه، قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را افشا کرد

مشاور امور بین‌الملل رییس‌ مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ اخیر غزه قدرت پوشالی ارتش رژیم صهیونیستی را افشا کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین شیخ الاسلام در پایان جلسه ادواری "ستاد هماهنگی و هم‌اندیشی حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین و مردم مظلوم غزه" که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به دستاورد و پیروزی مقاومت بزرگ اسلامی در جنگ اخیر غزه افزود: تلفات سنگین نظامیان به اذعان تحلیلگران صهیونیست و ناتوانی در یکسره کردن نبرد به نفع خود یکی از اهداف بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، او اظهار کرد: رویدادی که در غزه رخ داده یک نمونه کم سابقه وحتی می‌توان گفت بی‌سابقه از کشتار بی‌رحمانه و خوی وحشی‏‌گری رژیم سفاک صهیونیست است و از دیگر سو یک نمونه کم نظیر از نمایش مقاومت، ایستادگی و مظلومیت است که نشان از قدرت پوشالی صهیونیست‌ها در برابر مقاومت اسلامی فلسطین دارد.

این عضو ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: خاکی که حدود 360 کیلومتر مربع مساحت دارد و متمرکزترین تراکنش جمعیتی را دارا بوده و از پرجمعیت‌ترین شهرها محسوب می‌شود در محاصره کامل است و برای تامین تمامی مایحتاج خود وابسته است به مصری که هم‌پیمان با اسراییل به پیش می‏‌رود ولی با این حال می‌بینیم که این محاصره سنگین و این جنگ نابرابر باعث سربلندی غزه شد و این به نوبه خود رخدادی بسیار بزرگ و شکوهمند است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و امور بین‌الملل گفت: مردم مظلوم غزه با توکل بر خداوند قادر متعال و با فکر و دوراندیشی و بهره‌مندی از ظرفیت بومی و توان درونی خود توانستند در مقابل این جنایتکار جنگی ایستادگی کنند که در عین این که بر اساس مظلومیت در مقابل توطئه‌‏های بزرگ جهانی و شیاطینی که به خیال خود جهان را اداره می‏‌کنند، کشته می‌شوند، توانسته‌اند نماد اسلام و الگوی مقاومت و ایستادگی باشند.

او اظهار کرد: تمامی صحنه‌هایی که در دنیای مجازی و فیلم و تصاویری که دیده می‌شود نشان دهنده مرز نامحدود ایستادگی بشریت در مقابل ظلم است، این رشادت‌ها یک رکورد تاریخی است، تخریبی که در غزه شده بی‌سابقه است. حدود 245 هزار آواره، بیش از 10 هزار نفر مجروح و 1850 نفر شهید که هر روز و هر ساعت به افرادی که از بین می‌روند افزوده می‌شود. با تمام این اوصاف حمله به کارخانه برق، قطع سیستم آبرسانی، حمله به بیمارستان ها و حتی محل هایی که سازمان ملل به پناهگاه مردم آواره و بی خانمان اختصاص داده بود نشان دهنده مقاومت و ایستادگی مردم غزه و برملا کردن خیال شوم به‌دست آوردن چند روزه این شهر از طرف اسراییل است.

حسین شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: در این جنگ ارتش اسراییل نوآوری نداشته در حالی که با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده پیش آمد، اما فکر می‏‌کرد که با حمایت های آمریکایی و پشتیبانی حامیان خود می تواند با استفاده از نیروی هوایی، ادوات زرهی پیشرفته (انواع تانک و زره پوش و نفربر)، توپخانه سنگین و قایق های توپدار، و نفرات پیاده آن هم با بهترین و کامل ترین تجهیزات انفرادی غزه را زیر آتش بگیرد. ولی امروز با وجود حملات زمینی و هزینه های سنگین آن، حتی نتوانسته به اهداف کوچک و کوتاه مدت خود دست یابد .

این استاد دانشگاه پیرامون اصول و قوانین بنیادی حقوق بین‌الملل بشر دوستانه تصریح کرد: بر اساس قوانین وکنوانسیون های ژنو اولین اصول در جنگ، تفکیک نظامی‌ها از غیرنظامی‌هاست، این قواعد به دلایل انسان دوستانه حق دو طرف مخاصمه را در انتخاب و استفاده از ابزارها و شیوه‌های جنگی محدود می کند و افراد انسانی یا اموال و اشیایی را که در درگیری ها مورد آسیب قرار گرفته یا خواهند گرفت مورد حمایت قرار می دهد.

وی افزود: به اعتراف سازمان ملل و براساس آن چه در این آمارها آمده است، بیش از 80 درصد آسیب دیدگان از این جنگ غیرنظامی هستند و از شهدا بیش از 400 نفرشان کودک هستند این اقدام نشان می‌‏دهد که رژیم کودک‌کش صهیونیست با پیگیری اهدافی خاص خواهان نسل کشی تمام عیار و قتل عام تمامی مردم بی گناه در غزه است و این نشان از استیصال و درماندگی این رژیم در برابر مقاومت جانانه مردم بی پناه غزه است.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اصل احتیاط وظیفه بعدی است در بعضی از مکان ها، بمباران در آن ممنوع است مکان هایی مانند پرستشگاه ها و بیمارستان ها و مکان های مذهبی ، در غزه دقیقا بر خلاف قانون عمل می‌شود. بیمارستان را رسما می زند و اعلام می کند که می خواهد این اقدام را انجام دهد این اقدام های ناشایست در کجای قانون های حقوق بشر نوشته شده است.

او گفت: با توجه به این ظلم ها و کشتارهای بی رحمانه و قساوت آمیز، ما در اجلاس بین المللی خواستار محاکمه سران اسراییل در دادگاه بین المللی کیفری لاهه شدیم و منتظر تصویب شورای امنیت مبنی بر محکوم دانستن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و پایان دادن به اقدام های شنیع این رژیم بوده ایم و در این میان ایران و بسیاری از کشورهایی که در اجلاس بین المللی حضور داشتند از کشور آمریکا خواستند که از حق وتو استفاده نکند و اجازه دهد تا جنایتکار به مجازات واقعی خود برسد.

شیخ الاسلام در پایان گفت: بر اساس تجربیات بدست آمده در لبنان، قسمت های ویران و تخریب شده نیاز به بازسازی دارد این اقدام ملت مظلوم و آسیب دیده فلسطین را متوجه این موضوع می‌کند که ملت ایران نه تنها در زمان جنگ بلکه در بازسازی و پشتیبانی از جان و مال و ناموسشان همراه آنان هست.

انتهای پیام

کد N439535

وبگردی