آفتاب

راسموسن:احتمال مداخله روسیه در شرق اوکراین بسیار است

راسموسن:احتمال مداخله روسیه در شرق اوکراین بسیار است

تهران - ایرنا - ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه گفت که احتمال مداخله نظامی روسیه در شرق اوکراین بسیار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، وی همچنین گفت: ناتو هیچ نشانه ای از عقب نشینی نیروهای روس از نزدیکی مرز اوکراین مشاهده نمی کند.

راسموسن در گفت وگو با رویترز، احتمال مداخله نظامی روسیه در اوکراین را بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: شاهدیم که روس ها دستاویزی را برای چنین عملیاتی در زیر ظاهر فریبنده عملیات بشردوستانه گسترش می دهند .

وی افزود: همچنین شاهد فراهم کردن تدارکات نظامی که می تواند برای انجام عملیات نظامی غیرقانونی در اوکراین به کار گرفته شود، هستیم.

براساس این گزارش، ناتو معتقد است که ماموریت انسانی روسیه در اوکراین به عنوان دستاویزی برای نجات جدایی طلبان هوادار مسکو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که کرملین امروز (دوشنبه) عملیات بشردوستانه یکجانبه را در اوکراین منتفی دانست.

ˈدمیتری پسکوˈ سخنگوی ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه گفت که مسکو کمک های بشردوستانه را صرفا در قالب یک ماموریت بین المللی توافق شده به اوکراین ارسال می کند.

واژگان به کار گرفته شده از جانب سخنگوی پوتین می تواند به عنوان تلاشی برای اطمینان دهی به غرب و کی یف در این مورد که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد، تعبیر شود.

رسانام**9109**1010
کد N439488

وبگردی