آفتاب

کره شمالی گزارش حقوق بشری منتشر می‌کند

کره شمالی گزارش حقوق بشری منتشر می‌کند

کره شمالی اعلام کرد قصد دارد یک گزارش حقوق بشری منتشر کند تا دروغ‌ها و مطالب جعلی گزارش حقوق بشری سازمان ملل علیه خود را افشا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات شش ماه پس از آنکه سازمان ملل با انجام تحقیقاتی اقدام به انتشار فهرست نقض‌های شدید حقوق بشر در کره شمالی کرد، مطرح می‌شوند.

یک نهاد کره شمالی به نام "اتحادیه مطالعات حقوق بشری کره شمالی" اعلام کرد: گزارش حقوق بشری این کشور به افشای دروغ‌ها و افتراهای مطرح شده از سوی نیروهای متخاصم درباره وضعیت حقوق بشری در کره شمالی خواهد پرداخت.

این در حالی است که معمولا کره شمالی در شاخص‌های حقوق بشری دولت‌ها، نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های ناظر جزو بدترین ناقضان حقوق بشر قرار دارد.

کمیسیون تحقیقات درباره حقوق بشر در کره شمالی در سازمان ملل،‌ شش ماه پیش در گزارشی جامع به شرح طیف وسیعی از نقض ‌های حقوق بشر در کره شمالی از جمله قتل، برده کشی و شکنجه پرداخت.

این کمیسیون نتیجه گرفت که بسیاری از این موارد مصداق جرم علیه بشریت هستند و میتوان آنها را توسط دادگاه کیفری بین المللی مورد تعقیب قرار داد.

این کمیسیون تاکید کرد: شدت و ابعاد گسترده و ماهیت این موارد نقض حقوق بشر نشان دهنده کشوری است که در این زمینه در جهان معاصر هیچ همتایی ندارد.

با این حال کره شمالی این گزارش را یک گزارش جعلی محض که از سوی آمریکا و هم پیمانانش تهیه شده، خواند.

یک سخنگوی اتحادیه حقوق بشری کره شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت که گزارش حقوق بشری این کشور به مردم کمک می‌کند تا از پیش داوری و سوء تفاهم درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور فاصله بگیرند.

وی خاطر نشان ساخت: گزارش ما چهره حقیقی مردم کره شمالی را که فعالانه به سوی آینده‌ای روشن تر و پرامید تر حرکت می‌کنند نشان خواهد داد.

هنوز تاریخی برای انتشار این گزارش مشخص نشده و این سخنگو نیز عنوان کرد که این گزارش در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N439411

وبگردی