آفتاب

موضع گیری اتحادیه اروپا در مورد تحولات غزه و عراق

موضع گیری اتحادیه اروپا در مورد تحولات غزه و عراق

تهران- ایرنا- سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مورد جدیدترین موضع گیری این اتحادیه در مورد اوضاع غزه و عراق صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این سخنگوی اتحادیه اروپا از اعلام آتش بس 72 ساعته جدید در غزه استقبال و ابراز امیدواری کرد که بتوان این آتش بس را تا یک آتش بس پایدار تمدید کرد.

سباستین برابانت سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری یادآورشد: ما از طرفین درگیر می خواهیم که به این آتش بس احترام بگذارند. ما همچنین خواستار توقف فوری روند کشته شدن غیرنظامیان در غزه هستیم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد: از طرفین درگیر می خواهیم که از این فرصت استفاده کنند

سخنگوی اشتون در پاسخ به سوالی در مورد اوضاع عراق از همه طرفها خواست که از قوانین بین المللی انسانی تبعیت کنند و مسیر را برای انتقال کمک های انسان دوستانه برای آوارگان و پناهندگان تسهیل کنند.

وی تاکید کرد: آنچه برای ما ضروری و لازم است آینده عراق و مردم این کشور، اتحاد و تمامیت ارضی این کشور است.

این سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که جامعه جهانی این مسوولیت را دارد تا برای حمایت از مقامات عراقی در برابر حملات تروریست های داعش حمایت کند.

وی افزود: رهبران عراق باید فورا در مورد یک دولت فراگیر به توافق برسند تا بتوانند با تروریسمی که این کشور را تهدید می کنند مقابله کنند.

برابانت یادآورشدکه بخش امور بشردوستانه اتحادیه اروپا اوضاع در عراق به دقت نظاره گر است و اینکه این اتحادیه اخیرا پنج میلیون یورو برای کمک های بشردوستانه عراق اختصاص داده است که مقدار کل این بودجه را برای عراق در سال جاری میلادی را به 14 میلیون یورو می رساند.

رسانام**9234**1010
کد N439346

وبگردی