آفتاب
ران پاول:

آمریکا در رابطه با سقوط هواپیمای مالزیایی مخفی کاری می کند

آمریکا در رابطه با سقوط هواپیمای مالزیایی مخفی کاری می کند

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا عملکرد کشورش را در زمینه سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین زیر سوال برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ران پاول نماینده سابق کنگره و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا از مخفی کاری کشورش در زمینه سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین پرده برداشت.

وی با اشاره به سکوت مرموز دولت آمریکا درباره اتهام نقش داشتن روسیه یا همپیمانان آن در سرنگونی هواپیمای مالزیایی با موشک ضدهوایی بوک به انتقاد از واشنگتن به دلیل نداشتن شواهد در این زمینه که چه کسی این هواپیما را سرنگون کرده و زمان آن چه هنگام بوده است، پرداخت.

گفته می شود اصابت یک موشک به هواپیمای مالزیایی در روز هفدهم جولای باعث سقوط آن در شرق اوکراین و کشته شدن 298 سرنشین این پرواز شده است. کارشناسان همچنان به دنبال باقی مانده اجساد قربانیان این سانحه هستند. جدایی طلبان هفته گذشته جسد 227 قربانی را که 193 نفر از آنها شهروندان هلند بوده اند به این کشور تحویل داده اند.

گفتنی است دولت اوکراین و جدایی طلبان همچنان یکدیگر را عامل اصلی سقوط بوئینگ 200-777 هواپیمایی مالزی در شرق این کشور معرفی می کنند. با این حال تا کنون هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها از سوی دو طرف ارائه نشده است.

کد N439332

وبگردی