آفتاب

تبریک اتحادیه اروپا به پیروز انتخابات ترکیه/ اوباما به زودی با اردوغان تماس تلفنی می گیرد

تبریک اتحادیه اروپا به پیروز انتخابات ترکیه/ اوباما به زودی با اردوغان تماس تلفنی می گیرد

تبریک اتحادیه اروپا به "رجب طیب اردوغان" برای انتخابات به ریاست جمهوری ترکیه و اعلام تماس قریب الوقوع "باراک اوباما" با وی از جمله واکنش های غرب به انتخابات دیروز این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، کاخ سفید از استقبال دولت آمریکا از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که برای نخستین بار با آرای مستقیم مردم انجام گرفت، خبر داد. "کیتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی دفتر ریاست جمهوری آمریکا با بیان این مطلب گفت: ما بی صبرانه منتظر آغاز به کار نخست وزیر اردوغان در سمت جدیدش هستیم.

بر این اساس "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا برای جانشین اردوغان در پست نخست وزیری نیز آرزوی موفقیت کرده است. هایدن در عین حال از تماس تلفنی اوباما با اردوغان برای تبریک پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ظرف روزهای آینده خبر داد.

در همین حال اتحادیه اروپا انتخاب اردوغان به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری ترکیه به وی و مردم این کشور تبریک گفت. "هرمان وان رومپوی" رئیس شورای اتحادیه اروپا و "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا در پیامی ضمن استقبال از نتایج انتخابات روز گذشته ترکیه در مورد حل برخی معضلات داخلی این کشور از جمله مسئله کردها و بحران قبرس ابراز امیدواری کردند.

روز گذشته با پایان شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان با کسب 52 درصد آرا در صدر قرار گرفت "اکمل الدین احسان اوغلو" نامزد احزاب اپوزیسیون با فاصله قابل توجهی 39 درصد آرا را کسب کرد. همچنین "صلاح الدین دمیرتاش" دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری توانست 9 درصد آرا را از آن خود کند.

کد N439331

وبگردی