آفتاب

واکنش تند روزنامه نگار انگلیسی به دروغ پردازی صهیونیست ها

واکنش تند روزنامه نگار انگلیسی به دروغ پردازی صهیونیست ها

تهران– ایرنا– ˈرابرت فیسکˈ روزنامه نگار کهنه کار انگلیسی در مقاله ای در روزنامه ˈایندیپندنتˈ، از سفرا و دیپلمات های رژیم صهیونیستی به دلیل دروغ پردازی درباره فلسطینیان و حملات این رژیم به غزه، به شدت انتقاد کرد.

فیسک در این مقاله به سخنان ˈران درمرˈ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا اشاره کرد که که در نشستی در واشنگتن مدعی خویشتنداری ارتش این رژیم در برابر فلسطینیان و در نتیجه شابستگی آن برای دریافت جایزه صلح نوبل شده بود.

این روزنامه نگار انگلیسی سخنان درمر را که از نزدیکان و مشاوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، به ویژه با توجه به کشته شدن حدود دو هزار فلسطینی بی گناه بر اثر حملات صهیونیست ها به غزه، مورد تمسخر قرار داد و افزود که سخنان وی درباره تخصیص جایزه صلح نوبل به ارتشی که در حقیقت جهان آن را به خاطر جنایات جنگی اش می شناسد، مصداقی از دروغ اول آوریل است.

وی همچنین رفتار بسیاری از سفرای رژیم صهیونیستی در پایتخت های کشورهای غربی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

فیسک در این خصوص به اقدام اخیر ˈبوزار مودایˈ سفیر تل آویو در ایرلند اشاره کرد که در صفحه رسمی سفارت این رژیم در توییتر، تصاویری را از مجسمه ها و نقاشی های قدیمی غربی همچون اثر هنری ˈمونالیزاˈ در حالی که حجاب بر سر و سلاح در دست دارد و یا مجسمه ای که پوششی مشابه ˈبرقعˈ مورد استفاده برخی از مسلمانان را به چهره دارد، منتشر کرده است. مودای در توضیح این تصاویر مدعی شده است که اگر از ˈاسراییلˈ در جنگی که به نمایندگی از ˈجهان آزادˈ به راه انداخته است، حمایت نشود، وضعیت کشورهای اروپایی این گونه خواهد شد.

فیسک در مقاله خود به نمونه دیگری از اقدامات فریبکارانه صهیونیست ها که هدف از آن قلب واقعیات، فرافکنی و انحراف اذهان از جنایات این رژیم علیه فلسطینیان است، اشاره کرده است.

به نوشته فیسک، سفارت رژیم اسراییل در دوبلین اخیرا به منظور مقابله با کسانی که با فلسطینیان همدردی می کنند، تصویری را از ˈآدولف هیتلرˈ رهبر آلمان نازی در حالی که فریاد ˈهم اکنون فلسطین را آزاد کنیدˈ سر می دهد، منتشر کرد.

براساس این گزارش، این سفارتخانه دو سال قبل نیز در آستانه اعیاد کریسمس مسیحیان، در اقدامی که واکنش تند کاربران اینترنت علیه صهیونیست ها را در پی داشت، تصویری را در صفحه فیس بوک خود از حضرت مسیح (ع) و حضرت مریم(س) منتشر و ادعا کرد که فلسطینیان از اذیت و آزار حتی این دو شخصیت دینی و مقدس ابا ندارند.

فیسک خاطرنشان کرد که از فریبکاری ها و اکاذیبی که در غرب درباره درگیری عربی- اسراییلی منتشر می شود، به عنوان مستندات و دستاویزی برای القای دیدگاه های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی استفاده می شود.

وی در این خصوص به فیلم سیل خروج مهاجران (Exodus ) که در دهه 60 میلادی به منظور حمایت از صهیونیسم در هالیوود تولید شد، اشاره کرد و نوشت که این فیلم به مرجعی با دیدگاه غربی در رابطه با درگیری های عربی اسراییلی بدل شده است.

فیسک در پایان این مقاله یادآور شد که با این همه، حتی بسیاری از متفکران و دیپلمات های اسراییلی، ضمن تقبیح سیاست های نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کابینه نتانیاهو را شرم آورترین کابینه در تاریخ چند ده ساله این رژیم جعلی می دانند.

رسانام**1408**2017
کد N439286

وبگردی