آفتاب

حمایت آلمان از حمله نظامی آمریکا علیه داعش در عراق

حمایت آلمان از حمله نظامی آمریکا علیه داعش در عراق

برلین - ایرنا - معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با اعلام حمایت برلین از حمله نظامی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق،گفت:آلمان از هرگونه اقدام هدفدار برای مقابله با خشونت و اقدامات تروریستی حمایت می کند.

به گزارش ایرنا،ˈسباستین فیشرˈ روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران درخصوص موضع برلین در رابطه با حمله نظامی آمریکا به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش،گفت:با توجه به اینکه ما با یک فاجعه انسانی در این کشور روبه رو هستیم، برلین از اقدامات نظامی هدفدار آمریکا علیه گروه تروریستی داعش که با هدف مقابله با خشونت انجام شده حمایت می کند.

فیشر افزود:از نظر ما مساله بسیار مهم این است که از پیشروی گروه تروریستی داعش در عراق و منطقه جلوگیری شود، به همین خاطر ما با اقدامات انجام شده برای مقابله با این فاجعه انسانی موافق هستیم.

این مقام وزارت خارجه آلمان همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد اظهارات وزیرخارجه فرانسه مبنی مشارکت در حمله نظامی به عراق درصورت صدور مجوز شورای امنیت و موضع برلین در این رابطه،گفت: درحال حاضر صحبتی درمورد مجوز سازمان ملل برای مداخله نظامی در عراق نشده است.

فیشر تاکید کرد: اکنون نمی توان پیش بینی کرد که شورای امنیت سازمان ملل چه واکنش و تصمیمی درمورد وضعیت عراق خواهد داشت.

وی افزود: در شرایط فعلی مهم این است که هماهنگی های لازم در سطح بین المللی برای ارایه کمک های بشر دوستانه به عراق انجام شود.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان همچنین درخصوص انجام حمله نظامی آمریکا به عراق قبل از صدور مجوز از سوی شورای امنیت سازمان ملل،گفت:مبنای اقدام دولت آمریکا درخواست دولت بغداد و مقام های منطقه خودمختار کردستان عراق بوده است و واشنگتن نیز تاکید داشته که این اقدام نظامی محدود و به خاطر وضعیت حاد ایجاد شده در عراق انجام شده است.

بحث ارسال سلاح به کردهای عراق از سوی آلمان نیز از دیگر موضوع های مطرح در این نشست خبری از سوی خبرنگاران بود که ˈاشتفن زایبرتˈسخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سوالات متعدد، گفت: سیاست اصولی برلین این است که هیچ سلاحی از سوی این کشور به مناطق جنگی و درگیر بحران ارسال نشود.

زایبرت افزود:اکنون تمرکز ما بر تسریع بخشیدن در ارایه کمک های بشر دوستانه در شمال عراق خواهد بود و تنها زمانی شاهد ثبات و آرامش در عراق خواهیم بود که همه نیروهای سیاسی و مذهبی این کشور با یکدیگر هماهنگ باشند.

سخنگوی دولت آلمان همچنین تاکید کرد:خشونت های وحشتناک داعش فراتر از همه جنایت هایی است که تاکنون در خاورمیانه شاهد آن بوده ایم .

زایبرت با بیان اینکه،آمریکا مسوولیت ویژه ای درقبال عراق دارد و برقراری آرامش در این کشور دارد،گفت: گروه تروریستی داعش با جنایت های غیر قابل توصیف خود، به چالش بزرگی برای طیف های سیاسی مختلف در عراق و جامعه بین المللی تبدیل شده است.

دولت آلمان درحالی ارسال سلاح به کردهای عراق را رد کرده و اقدامی غیر قانونی خوانده است که منابع خبری این کشور به نقل از ˈکارل گئورگ ولمانˈ نماینده ارشد حزب حاکم دموکرات مسیحی در پارلمان،از برنامه ریزی وزارت خارجه آلمان برای ارسال سلاح به شمال عراق خبر می دهند.

در همین رابطه و در تایید اظهارات ولمان،رییس اسبق سرویس اطلاعات خارجی آلمان ( BND) نیز در گفت وگو با روزنامه بیلد،خواستار ارسال سلاح به کردها برای کمک به آنها در مقابله با تروریست های داعش در مناطق شمالی عراق شده است.

اروپام*4* 456* 1701 **1010
کد N439253

وبگردی