آفتاب
اخبار عراق/

اعلام حمایت 127 نماینده از نامزدی العبادی/تظاهرات در بغداد در حمایت از مالکی

اعلام حمایت 127 نماینده از نامزدی العبادی/تظاهرات در بغداد در حمایت از مالکی

منابع عراقی از رای 127 نماینده وابسته به ائتلاف اتحاد ملی به حیدر العبادی برای پست نخست وزیری و تظاهرات در بغداد در حمایت از مالکی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، نیکلای ملادینف نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت: صدها هزار نفر از شهروندان عراقی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. این افراد فقط با لباسی که بر تن داشته اند در نتیجه جنگ میان داعش و نیروهای پیشمرگه در شمال عراق آواره شده اند.

وی افزود: این آوارگان نیاز به کمکهای فوری برای زنده ماندن دارند.سازمان ملل همه امکانات خود را برای کمک به اقلیم کردستان که جمعیت زیادی از آوارگان را در خود پناه داده به کار بسته است.تلاشهای اقلیم کردستان قابل تقدیر است.

ملادینف بیان کرد: سازمان ملل با همکاری دولت مرکزی و اقلیم کردستان برای برآورده کردن نیازهای آوارگان اقدام می کند.

از سوی دیگر منابع عراقی از تظاهرات گسترده در بغداد در حمایت از نوری المالکی خبر دادند و افزودند: تظاهرات کنندگان از فواد معصوم رئیس جمهوری عراق خواستند که نوری المالکی را مامور تشکیل کابینه کند زیرا وی رهبر فراکسیون بزرگ داخل پارلمان است.

از سوی دیگر شبکه السومریه به نقل از منابع وابسته به جریان اصلاح اعلام کرد: 127 نماینده عضو ائتلاف اتحاد ملی از نامزدی حیدر العبادی حمایت کردند.

کد N439142

وبگردی