آفتاب
یک مقام آمریکایی خبرداد:

واشنگتن در حال ارسال سلاح به کردستان عراق است

واشنگتن در حال ارسال سلاح به کردستان عراق است

یک مقام آمریکایی امروز دوشنبه از آغاز ارسال تجهیزات نظامی به منطقه کردستان در پی افزایش درگیری ها در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالیکه پیشتر همکاری های نظامی آمریکا و عراق فقط از طریق بغداد انجام می شد و صادرات محموله های نظامی ایالات متحده به مقصد پایتخت عراق صورت می گرفت امروز یکی از مقامات بلند پایه آمریکایی از ارسال سلاح به اقلیم کردستان خبر داد.

گروه تروریستی داعش در ادامه اقدامات خود در عراق از چند روز قبل حمله به اقلیم کردستان را آغاز کرده و همین امر موجب شده تا آمریکا به تحولات عراق واکنش نشان دهد.

هر چند سازمان سیا در گذشته به طور مخفیانه اقدام به ارسال سلاح به نقاط مختلف جهان می کرد، اما این مقام آمریکایی اشاره ای به این نکته که چه نهادی اقدام به ارسال سلاح کرده و یا اینکه چه نوع تسلیحاتی به اقلیم کردستان ارسال شده نکرد، اما گفته می شود که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در ارسال سلاح به اقلیم کردستان دخالت دارد.

آسوشیتدپرس در ادامه به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می نویسد: ارساال سلاح به اقلیم کردستان از طریق چند نهاد در حال انجام است.

این اقدام آمریکا پس از صدور مجوز حمله هوایی به مواضع داعش از سوی اوباما انجام می شود. هر چند این گروه تروریستی به مدت چند ماه است که اقدامات خود را در عراق آغاز کرده اما با این وجود آمریکا در یک هفته اخیر اقدام به بمباران مواضع آن کرده است.

پیشتر و در آغاز اقدامات داعش در عراق خبرهایی در مورد تصمیم آمریکا برای دایر کردن دفتر فرماندهی در اقلیم کردستان برای مقابله با داعش منتشر شده بود.

 

کد N439123

وبگردی