آفتاب

جمهوری‌خواهان نگران ورود داعش به آمریکا و واکنش ضعیف اوباما

جمهوری‌خواهان نگران ورود داعش به آمریکا و واکنش ضعیف اوباما

جمهوری‌خواهان آمریکا از واکنش ضعیف باراک اوباما در قبال بحران عراق انتقاد کرده و این مساله را مطرح کردند که تقویت گروه شبه‌نظامی داعش تهدیدی علیه ایالت متحده آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سناتور جمهوری خواه "لیندسی گراهام"، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا را متهم کرد که هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با داعش ندارد و به سادگی تلاش می‌کند تا از اخبار بد حذر کند.

گراهام گفت: آقای رئیس‌جمهور شما هیچ وقت مستقیما با مردم آمریکا درباره تهدیدی که ما با آن از جانب سوریه و عراق مواجه‌ایم، صحبت نکرده‌اید. شما چه برنامه‌ای برای توقف حمله آن‌ها به وطن خود دارید؟ آن‌ها برای حمله به کشور شما تمایل دارند. اوباما تلاش می‌کند تا از اخبار بد حذر کند.

در همین حال پیتر کینگ، از جمهوری‌خواهان آمریکا در مصاحبه با ان بی سی اظهارات گراهام را تایید کرد و گفت: داعش هم اکنون خیلی بیشتر القاعده که حملات 11 سپتامبر را انجام داده قدرت داد و اوباما رهبر ضعیفی است که کارهای کوچک انجام می‌دهد و شاهد آن هم هستیم. آقای رئیس‌جمهور می‌گوید که حملات هوایی انجام می‌دهیم و کار دیگری انجام نمی‌دهیم. ما قرار نیست از نیروهای زمینی آمریکا استفاده کنیم، قرار نیست این کار را انجام دهیم ما قرار نیست آن کار را انجام دهیم. این دیگر چه نوع رهبری‌ای است؟ شما نباید هیچ گاه به دشمن اجازه دهید که بداند شما قرار است چه کاری انجام دهید.

وی افزود: چه رهبر ضعیفی! آیا شما می‌توانید تصور کنید که وینستون چرچیل یا فرانکلین روزولت و یا هری ترومن کاری نکرده باشند؟

انتهای پیام

کد N439111

وبگردی