آفتاب

اتحادیه عرب جنایات داعش علیه اقلیت های مذهبی عراق را محکوم کرد

اتحادیه عرب جنایات داعش علیه اقلیت های مذهبی عراق را محکوم کرد

تهران – ایرنا – اتحادیه عرب روز دوشنبه جنایات تروریست های داعش علیه اقلیت های مذهبی عراق را محکوم و خواستار محاکمه عاملان این جنایت ها شد.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈنبیل العربیˈ دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای جنایات، کشتار و اشغالگری های داعش علیه غیرنظامیان و اقلیت های مذهبی در عراق را به شدت محکوم کرد.

عربی به گزارش های مربوط به قتل عام صدها نفر از اعضای جامعه ایزدی عراق به دست گروه داعش اشاره کرد و افزود: این اقدامات تروریستی به مثابه جنایت علیه بشریت و قابل چشم پوشی نیست.

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که عاملان این جنایت ها باید مواخذه و در مقابل دادگاه های بین المللی پاسخگو باشند.

شمار زیادی از اعضای این اقلیت از بیم حملات داعش به کوه های اطراف شهر ˈسنجارˈ گریخته اند. سیاستمداران عراقی درباره اوضاع وخیم این آوارگان هشدار داده اند.

علاوه بر این، حملات وحشیانه و اشغالگری گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی عراق سبب فرار دسته جمعی شمار زیادی از مسیحیان ساکن این کشور شده است.

ایزدی ها اقلیت مذهبی کرد زبانی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند. ایزدیان به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می کنند. آیین شان آمیزه ای از ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی است. یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است.

خاورم**9156 **1010
کد N438935

وبگردی