آفتاب
رحمانی فضلی در نشست مشترک با اصحاب رسانه:/2/

جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم

جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم

من دست همه منتقدان را می‌بوسم و اعلام می‌کنم که همه دوستان از تندترین افراد اصولگرا و تندترین افراد اصلاح‌طلب در پناه حمایت وزارت کشور و دولت خواهند بود اگر می‌خواهیم در حوزه سیاسی تقویت شویم باید قدرتی باشد که آن را حفظ کنیم.

وزیر كشور با تاکید بر اینکه کسی که می‌خواهد کار سیاسی کند باید برود و حزب درست کند، اظهار داشت: ما از بیت‌المال برای انجام کار سیاسی تغذیه نمی‌شویم من با قدرت جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم چرا که معتقدم باید مدیریت سیاسی کرد و بر محور قانونگرایی فعالیت‌های سیاسی را هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک با اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقات اخیر کردستان عراق گفت: عده‌ای در این استان تا یک ماه قبل می‌گفتند ما دولت مستقل تشکیل داده‌ایم اما سه چهار ساعت هم نتوانستدن در مقابل دویست نفر مقاومت کنند و چنین مسائلی نشان می‌دهند که ما با تحولات پیچیده‌ای مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اقتضای این شرایط این است که ما به شکل مستندتر و علمی‌تر به مسائل امنیتی و سیاسی کشور نگاه کنیم چراکه این مسائل شوخی‌بردار نیست.

وزیر كشور با اشاره به مسئله تحرکات داعش در منطقه خاطرنشان کرد: این گروه در تاریخ روی همه جنایتکاران جنگی را سپید کرده است اما علی‌رغم این جنایت‌ها توسط برخی از کشورهای غربی حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز عراق به دلیل حکم جهادی است که مراجع صادر کردند، اظهار داشت: بهانه‌جویی، تحلیل سطحی یا حاشیه‌پردازی نمی‌تواند امر مهم حفظ اقتدار کشور را تامین کند. ما امروز در اوج اقتدار قرار داریم و از نظر ما حوادث غزه با هیچ منطقی قابل قبول نیست بنابراین نباید دچار تحلیل‌های سطحی و تولیدشده منابع غربی شویم. ما باید با توکل بر خدا، تبعیت از رهبری و تکیه عمیق بر مردم جلو برویم.

رحمانی فضلی یادآور شد: ما منتخبین مردم و شما اصحاب رسانه كه نخبگان مردم هستید که هر دو وظیفه سنگینی داریم و من افتخار این را داشتم که ده سال درعرصه رسانه فعالیت کنم و قدرت رسانه را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده‌ام و می‌دانم که اگر شما اراده کنید منافع ملی تقویت می‌شود و روش صحیح اندیشیدن ترویج پیدا می‌کند. به خوبی می‌دانم که اگر اراده شما باشد پاسخگویی منطقی، ایجاد وحدت در کشور و رفاه عمومی نیز به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در زمان انقلاب، پخش شب‌نامه بزرگترین کار رسانه‌ای آن زمان بود، تصریح كرد: علاوه‌بر آن، برخی با ضبط و تکثیر سخنرانی‌های امام سعی می‌کردند رسالت رسانه‌ای خود را ایفا کنند و با همین دو عامل، انقلاب عظیمی شکل گرفت اما امروز شرایط تغییر کرده است. همه ما قدرت استفاده از رسانه‌ها را در اختیار داریم و مرزهای گذشته برداشته شده است.

وی افزود: آنچه در گذشته از رسانه‌های اندک یک حرکت عظیم را شکل داد انگیزه قوی و ایمان بالا بود که هم‌اکنون نیز باید به آن پایبند باشیم. ما باید موضوعات جامعه را به خوبی تشخیص دهیم.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت حل مشکل بیکاری گفت: ایجاد اشتغال بدون توجه به رویکرد توسعه مردم محور میسر نخواهد بود رسانه ها در بسیج مردم وافزایش مشارکت آنها نقش مهمی را ایفا می کنند بنابراین برای اقتدار کشور باید به مردم تکیه کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه سیاسی برخی به ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند شما رنگ و لعاب وزارت کشور را ضعیف کرده‌اید اما به نظر من مهمترین بعد مسئله بعد توسعه‌ای است که در برخی از زمان‌ها با وظیفه سیاسی وزارت کشور خلط مبحث شده است و جای اینکه این وزارتخانه مدیریت سیاسی داشته باشد در برخی مواقع دخالت سیاسی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کسی که می‌خواهد کار سیاسی کند باید برود و حزب درست کند، اظهار داشت: ما از بیت‌المال برای انجام کار سیاسی تغذیه نمی‌شویم من با قدرت جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم چرا که معتقدم باید مدیریت سیاسی کرد و بر محور قانونگرایی فعالیت‌های سیاسی را هدایت کرد.

وزیر کشور اضافه کرد: من دست همه منتقدان را می‌بوسم و اعلام می‌کنم که همه دوستان از تندترین افراد اصولگرا و تندترین افراد اصلاح‌طلب در پناه حمایت وزارت کشور و دولت خواهند بود اگر می‌خواهیم در حوزه سیاسی تقویت شویم باید قدرتی باشد که آن را حفظ کنیم. قدرت واقعی ما مردم هستند اگر در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی ضعفی وجود داشته باشد قطعا قدرتی نخواهیم داشت.

کد N438932

وبگردی