آفتاب

یادمان شهدای شلمچه میزبان مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به ایران

یادمان شهدای شلمچه میزبان مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به ایران

یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در شلمچه اول شهریورماه امسال میزبان مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به مرز ایران خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی«یادمان دعبل خزاعی»گفت: در راستای برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و همچنین جشنواره شعر رضوی، امسال نیز اول شهریور ماه مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع)، در محل یادمان شهدای شلمچه برگزار می‌شود.

سید کریم موسوی با بیان اینکه این مراسم به شکرانه ورود شکوهمند حضرت ثامن الحجج(ع) به خاک مقدس کشور اسلامی‌مان از خوزستان و دروازه ورود تشیع به سرزمین ایران برگزار می‌شود، افزود: طلیعه این ورود، منطقه شلمچه به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: در این مراسم معنوی، کاروان نمادین پس از عبور از مرز شلمچه با استقبال مشتاقان آن حضرت، وارد میهن اسلامی می‌شود.

موسوی با اشاره به برنامه‌های جانبی ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به شلمچه، اظهار کرد: برنامه افتتاحیه ورود کاروان نمادین حضرت امام رضا(ع) به همراه برنامه دوی دوندگان جاده ولایت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در خرمشهر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در خوزستان در تشریح برنامه‌های ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) به ایران، گفت: این کاروان از ساعت 9 صبح روز شنبه یکم شهریور ماه وارد شهر خرمشهر می‌شود و پس از استقبال مردمی و زیارت مزار شهدای شلمچه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه دوندگان دوی استقامت نیز به همراه کاروان نمادین شروع می‌شود و در طول مسیر خود از آبادان، دارخوین، اهواز، رامهرمز و بهبهان عبور خواهند کرد.

موسوی افزود: در طول مسیر این دوندگان برنامه‌های ویژه‌ای در محل قدمگاه‌های امامان معصوم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N438909

وبگردی