آفتاب

برگزاری خیمه «غزه، تنهای پیروز» در تهران

برگزاری خیمه «غزه، تنهای پیروز» در تهران

خیمه «غزه، تنهای پیروز» با تلاش در تبیین ابعاد و زوایای مختلف وضعیت غزه، 19 مرداد دومین روز برپایی خود را با استقبال مردم، در حاشیه پارک دانشجو تجربه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزها پارک دانشجو، شاهد تکاپوی عده‌ای جوان برای برپایی خیمه‌ای در حمایت از مردم غزه است، خیمه‌ای تحت عنوان «غزه، تنهای پیروز» که با شعار «قلب مردم ایران برای غزه می تپد»، سعی دارد سهمی هرچند اندک در جریان بین‌المللی حمایت از مردم غزه داشته باشد.

این خیمه از 18 تا 24 مرداد از ساعت 17 تا 22 با بخش‌های مختلف پذیرای علاقه مندان است، غرفه کودک از بخش هایی است که شور و هیجان خاصی در آن حاکم است، جایی که پرچم چهار رنگ فلسطین با بادکنک‌های رنگی بر دیوار آن شکل گرفته است، کودکان با علاقه مشغول نقاشی با موضوع صلح، فلسطین، کودکان و جنگ می شوند، مادران نیز همراه با کودکان آنها را یاری می‌کنند.

جذب سرپرست برای ایتام شهدای فلسطین

بخش دیگر، قسمت جمع آوری کمک‌های جهادی برای بازسازی غزه است، این کمک ها هم شامل کمک های مادی و مالی است و هم کمک‌های معنوی همچون اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی و امداد. همچنین جذب حامی و سرپرست برای ایتام شهدای فلسطینی از ابتکارات جالب این خیمه محسوب می‌شود، در واقع تلاش می‌شود تا با فراهم ساختن امکان تربیت صحیح کودکان مسلمان، سردارانی شجاع برای امت اسلام تعلیم داده شوند.

شب گذشته یکشنبه، 19 مرداد، در دومین روز برپایی، این خیمه فعالیت‌های خود را با دعوت از فروز رجایی فر، از فاتحان لانه جاسوسی، محمدعلی رامین، معاون سابق مطبوعاتی وزیر ارشاد در دولت دهم و محمدحسن آصفری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پی گرفت.

اسرائیل در وضعیت مرز رفح حق وتو دارد

رجایی‌فر با اشاره به جغرافیای این منطقه اظهار کرد: غزه از شمال و شرق با اراضی اشغالی مرز مشترک دارد، از غرب نیز 40 کیلومتر مرز دریایی با دریای مدیترانه دارد که آن نیز در تصرف رژیم غاصب است و از جنوب نیز با مصر هم مرز است، از مصر به عنوان کشوری با مردمی مسلمان توقع می رود اجازه دهند نیازهای مردم از طریق گذرگاه رفح تأمین شود، اما مصر به خاطر پیمان کمپ دیوید که طبق آن صحرای سینا را از رژیم غاصب پس گرفته اما حق استقرار ارتش را در آن ندارد، نمی‌تواند مرز خود با غزه را باز کند، درواقع اسرائیل در وضعیت مرز رفح حق وتو دارد.

خیمه غزه

وی با اشاره به وضعیت تأمین مایحتاج مردم غزه، گفت: مردم در زیر زمین تونل هایی را حفر کرده‌اند که به روستاهای مصر می رود و برای خرید مایحتاج از آنها استفاده می‌کنند، تونل‌ها در حد راه رفتن چهار دست و پا، بدون چراغ و تهویه هوا هستند، از طریق این تونل‌ها حمایت نظامی ایران از مردم فلسطین انجام می‌شود و همچنین تکنولوژی و دانش نظامی برای آنها ارسال می‌شود.

بهترین کمک به مردم غزه ، کمک نکردن به اسرائیل است

رجایی‌فر در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در مورد چگونگی ارسال کمک به غزه، عنوان کرد: بهترین کمکی که می توانیم داشته باشیم این است که به اسرائیل کمک نکنیم، یکسری کالاهایی در ایران داریم که صهیونیست ها در آن شریک هستند و با مصرف آن به آن ها سود می رسانیم مثل کوکاکولا و نستله، این شرکت ها یک وجه بین المللی دارند و دولت ها برای ارتقای روابط اقتصادی که امنیت در حوزه نظامی ایجاد می کند و تضمین های امنیتی دارد، این شرکت ها را وارد ایران کرده اند، در آن زمان نگاه آشتی با دنیا را داشتند که آنها بیایند و سرمایه گذاری کنند، اما به امید دولت ها ننشینید، دنن نیز یکی از پایه گذاران اسرائیل است که دسر دنت را تولید می کند، اگر فرهنگ حمایت از فلسطین را داشته باشیم، محصولات اسرائیلی را تحریم می کنیم، تحریم یک جنبه اقتصادی دارد، اما جنبه مهم تر آن جنبه شرعی است که کمک رساندن به اسرائیل حرام است، اگر آبی را بنوشیم که پولش برای کشتن انسانها مصرف می شود مانند این است که مشروب که حرام است را نوشیده ایم.

نشست بعدی با حضور محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت دهم برگزار شد، وی با بیان اینکه رژیم غاصب نشان داده که هیچ منطقی را نمی پذیرد، گفت: یهودی های مؤمن مخالف تأسیس اسرائیل هستند، آنها معتقدند که وجود اسرائیل یک خطر بالقوه برای قوم یهود است.

از منظر تورات، قوم یهود با تشکیل حکومت نابود می‌شود

وی در ادامه با اشاره به دیگر دلایل مخالفت یهودی های مؤمن با تأسیس حکومت، افزود: دستور دینی آنها این است که نباید دور هم جمع شوند چون به سمت فساد می‌روند، همچنین اینها که از بیت المقدس اخراج شده اند تا آمدن منجی اجازه برگشت به بیت المقدس را ندارند. بر اساس تورات قوم یهود اجازه تشکیل حکومت را ندارد چون نابود می شوند.

رامین عنوان کرد: یهودی‌ها پس از آوارگی بخشی به شرق و بخشی به غرب رفتند، گروهی که به غرب رفتند چون هر دو گروه نژادپرست بودند به مشکل برخوردند و کینه مذهبی بین یهود و مسیحیت به وجود آمد، اما آنهایی که به شرق آمدند مشکل نژادی نداشتند و حتی صاحب نفوذ نیز شدند.

وی اظهار کرد: اگر خود یهودی ها قیام نکنند و اسرائیل را از بین نبرند این کینه آنها را از بین می برد و در واقع آنها مخالفان اصلی رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: بالاترین وحشت را باید خود یهودیان داشته باشند، این یک هشدار جدی به قوم یهود است، بیش از اعتراض امروز جهانیان در دفاع از مظلومیت فلسطین، علت اصلی اعتراضات جهانی ابراز نفرت از یهودیان رژیم اشغالگر است.

مهمان بعدی خیمه "غزه، تنهای پیروز" محمد حسن آصفری، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت مجلس بود.

پاسخ زیر سوال‌ برندگان قدرت نظامی ایران را بچه های حماس داده اند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تحلیل خط فکری به‌وجود آمده مبنی بر زیر سؤال بردن توان نظامی ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل گفت: پاسخ را بچه‌های حماس داده‌اند، شما امروز می‌بینید صحبت از آتش‌بس است در حالی که توان موشکی مقاومت کمتر از رژیم صهیونیستی است... و از بیش از سیصد موشکی که مثلا در یک عملیات از حماس شلیک شده است ، پنج درصد آنها را گنبد آهنین می‌تواند هدف بگیرد و بقیه آنها به اهداف خودش اصابت می‌کرد.

با وجود اسراییل و تکفیری ها ، دشمن اصلی آمریکاست

این منتخب مردم در خانه ملت در ادامه به نقش آمریکا اشاره کرد و اینکه چرا با وجود داعش و اسرائیل٬ دشمن اصلی آمریکاست، گفت: امروز آنچه که باعث حمایت آمریکا از اسرائیل می‌شود‌ ایجاد ناامنی و رفع مشکلات اقتصادی از طریق فروش تسلیحات است، دلیل بعدی حمایت آمریکا از اسرائیل این است که اکثریت اعضای کنگره آمریکا کسانی هستند که با حمایت لابی‌های اقتصادی صهیونیست‌ها بر روی کار آمده‌اند؛ لذا وامدار رژیم صهیونیستی هستند، در همین مذاکرات هم مشهود است که بعد از مذاکرات یکی از دولت‌مردان آمریکایی سریعاً به مناطق اشغالی رفته و گزارش می‌دهد و اگر رژیم صهیونیستی موافقت کرد مذاکرات ادامه پیدا میکند، این یعنی منافع رژیم صهیونیستی بر منافع ملت آمریکا ارجحیت دارد و این جای تأسف دارد.

آصفری افزود: اگر بررسی اجمالی داشته باشید بر شکل‌گیری داعش از سال ۲۰۰۶، شکل‌گیری داعش‌همزمان بود با حضور نظامیان آمریکا در عراق به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی، آیا غیر از این است که آمریکا با داعش ساخت و پاخت می‌کند تا داعش به زندانی‌هایی که غیرقابل نفوذ بودند حمله کنند و ۵۰۰ نفر را آزاد کنند تا در عملیات‌های خود استفاده کنند ؟! پس بین تکفیری‌ها و جریان صهیونیستی رابطه تنگاتنگی است، اسرائیل در غزه بمب می‌ریزد بر سر مردم مسلمان ولی داعش هیچ حرکتی مقابل رژیم صهیونیستی انجام نمیدهد و روز قدس که همه به صحنه میایند آنها آن را حرام اعلام میکنند ؟! پس جریان داعش و رژیم صهیونیستی دور روی یک سکه هستند و اینکه مقام معظم رهبری بر دشمن اصلی بودن آمریکا تاکید می‌کند این است که داعش هم دست‌پرورده آمریکاست.

خیمه غزه

بر اساس این گزارش امروز(دوشنبه) خیمه‌ «غزه؛تنهای پیروز» در ساعت 19میزبان چهره‌هایی چون علی مطهری و ناصرفیض خواهد بود.

این خیمه توسط بسیج دانشجویی چندین دانشگاه تهران از بسیج دانشجویی دانشکده فنی تهران ، علم و صنعت و همکاری اتحادیه امت واحده برپا شده است .

انتهای پیام

کد N438856

وبگردی