آفتاب
سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کره

ایران باید بدنبال پست های کلیدی در نهادهای ورزشی جهان باشد

ایران باید بدنبال پست های کلیدی در نهادهای ورزشی جهان باشد

کوالالامپور – ایرنا - سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته کره جنوبی گفت که وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید باید بدنبال پست های کلیدی در نهادهای بین المللی باشد.

ˈاحمد صافیˈ که در مالزی بسر می برد روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، یکی از ضعف های ورزش ایران را در اختیار نداشتن پست های کلیدی در نهادهای بین المللی ورزشی دانست و خواستار اقدام وزارت ورزش در این زمینه شد.

وی گفت که به دلیل تغییرات گسترده در فدراسیون های ورزشی و اعتماد کمتر برخی فدراسیون های جهانی اکنون پست های کلیدی و مهمی در نهادهای ورزشی جهان در اختیار ایران نیست.

سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی، عدم سیاست گذاری در بخش بین الملل و تغییرات مداوم روسای فدراسیون های ورزشی در گذشته را در بوجود آمدن این شرایط موثر دانست و گفت به نظر می رسد ما در زمینه تغییر روسای فدراسیون ها رکورددار باشیم.

وی گفت کرسی هایی که در نهادهایی آسیایی و بین المللی ورزش حق ایران است به این دلیل در اختیار دیگران قرار می گیرد و میزان رایزنی ایران را کاهش می دهد.

صافی، رییس سبک شوتوکان ایران که در حال حاضر سرمربی تیم ملی کاراته کره جنوبی است، پیشرفت کاراته ایران را معلول استعداد ذاتی و علاقه نوجوانان و جوانان ایرانی به ورزش های رزمی دانست.

وی گفت ایران کشور جوانی است و جای پیشرفت بیشتری در کاراته وجود دارد، اما با همه شهرت جهانی که ایران در این عرصه بین المللی دارد به جرات می توان گفت تنها 20 درصد توانایی کاراته ایران حاصل شده است.

به گفته وی، کاراته ایران در آسیا بسیار مطرح است و قهرمانی نوجوانان وجوانان زیر 21 سال در رقابت های آسیایی کوالالامپور که با اقتدار از سد ژاپن عبور کردند نشان دهنده این مساله است، اما با تمرکز بیشتر می توان موفقیت های بزرگی در سطح جهان کسب کرد.

سرمربی تیم کره با اشاره به اینکه هم اکنون کاراته هنگ کنگ، ماکائو و کره جنوبی از مربیان ایرانی در رده تیم ملی خود برای افزایش قدرت این تیم ها استفاده می کنند، گفت: با مدیریت درست ورزش کشور، جامعه ورزشی ایران می تواند معرف جایگاه واقعی کشورمان در عرصه بین المللی باشد.

وی در پایان گفت که دولت و مجلس بودجه خوبی در اختیار بخش ورزش قرار می دهند و باید با مدیریت کارآمد از هدر رفتن این بودجه در برخی بخش ها جلوگیری شود.

آساق**241**1611
کد N438739

وبگردی