آفتاب
رحمانی فضلی در نشست مشترک با اصحاب رسانه:/در حال تكمیل/

استکبار جهانی منزوی کردن اسلام و كنترل انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند

استکبار جهانی منزوی کردن اسلام و كنترل انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند

مسلمانان منطقه و دنیای اسلام انتظار دارند که ما خصوص مسائل جهان اسلام کاری انجام دهیم/ما در شرایط عدم توازن و تعادل بزرگ منطقه‌ای هستیم که این عدم توازن در توزیع منابع، ‌امکانات، ‌فعالیت‌ها، جمعیت و توزیع تجهیزات مشاهده می‌شود و شکاف‌های بزرگ اقتصادی و طبقاتی را ایجاد کرده است.

وزیر كشور تاكید كرد: استکبار جهانی امروز منزوی کردن اسلام و كنترل انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند و می‌خواهد سرچشمه این مسئله را که انقلاب اسلامی و ایران است، تحت کنترل خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در نشست مشترک با اصحاب رسانه ضمن ابراز امیدواری جهت تقویت همدلی فعلی رسانه‌ها و دولت گفت: ما در شرایطی هستیم که باید اطلاعات درست و دقیقی را در اختیار داشتیم. قطعا بدون آگاهی و شناخت نمی‌توانیم در این فضا تاثیر زیادی داشته باشیم.

وی داشتن هوش بالا و تحلیل خوب را از ویژگی‌های یک رسانه نخبه دانست و گفت: حجم مشکلات و مسائلی که با آنها مواجه هستیم در حوزه اجتماعی و اقتصادی بار خود را در حوزه‌های دیگر تحمیل کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: ما در شرایط عدم توازن و تعادل بزرگ منطقه‌ای هستیم که این عدم توازن در توزیع منابع، ‌امکانات، ‌فعالیت‌ها، جمعیت و توزیع تجهیزات مشاهده می‌شود و شکاف‌های بزرگ اقتصادی و طبقاتی را ایجاد کرده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اگر ریشه واقعی این مشکلات را پیدا کنیم باید بر نوع نظام برنامه‌ریزی تفکر مدیریتی حاکم بر آن توجه شود. در بررسی ریشه‌ای این موضوع ما باید به دهه چهل میلادی برویم یعنی زمانی که یک الگوی عمومی و یکسان در مناطق خارج شده از جنگ جهانی دوم اعمال شد. نظام برنامه‌ریزی که در این دوره به ما تحمیل شد مبتنی بر درآمد نفتی بود که نتیجه آن وابستگی بیشتر کشور و از بین رفتن ظرفیت‌های داخلی بود که تاکنون نیز ما از این نظام در برنامه‌ریز خود تبعیت کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری میان دانش‌آموختگان ما بالای 40 درصد است، اظهار داشت: سن افراد جویای کار در کشور ما در حال رسیدن به بالای سی سال است. ما در حوزه کلان از دهه چهل تاکنون هیچ گاه متوسط رشد اقتصادی‌مان بالای چهل درصد نبوده و علاوه‌بر این، نرخ تورم و بیکاری نیز همیشه دو رقمی بوده است.

عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که این شرایط هم از نظر منطقه‌ای و هم در داخل و دنیای اسلام برای ما مسئولیت‌آفرین است، تاكید كرد: بی‌تفاوتی در این خصوص می‌تواند پای خودمان را نیز درگیر این مسئله کند. استکبار جهانی منزوی کردن اسلام و كنترل انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند و می‌خواهد سرچشمه این مسئله را که انقلاب اسلامی و ایران است، تحت کنترل خود قرار دهد. امروز جنگ مذهب علیه مذهب توطئه‌ای است که آمریکا به آن چشم امید دوخته است.

وزیر كشور با بیان اینكه مسلمانان منطقه و دنیای اسلام انتظار دارند که ما خصوص مسائل جهان اسلام کاری انجام دهیم، خاطرنشان كرد: برای این کار باید اقدامی کرد که در داخل با ایجاد نظام برنامه‌ریزی و مدیریت قوی به توان عدم توازن و شکاف را از بین برد. همچنین در منطقه و دنیای اسلام نیز انتظار تقویت مقاومت در مقابل دشمنان از جمهوری اسلامی وجود دارد. عناصر تاثیرگذار در کشور باید در رسیدن به اهداف موثر به یکدیگر کمک کنند.

کد N438668

وبگردی