آفتاب

برخورد قانونی با متخلفان استفاده از روغن پالم در تولیدات لبنی کردستان

برخورد قانونی با متخلفان استفاده از روغن پالم در تولیدات لبنی کردستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تشدید بازرسی‌های این معاونت از همه‌ی کارخانجات تولید لبنیات استان خبر داد و گفت: با متخلفان استفاده از روغن پالم در تولیدات لبنی برخورد قانونی می‌شود.

دکتر «محمد تمیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، اظهار کرد: روغن پالم یا نخل نوعی روغن گیاهی است که از میوه‌ی نخل روغنی استخراج می‌شود و دارای 50 درصد اسید چرب اشباع، اسید پالمتیک و اسید استئاریک است که مصرف آن احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون در کشور 300 نوع فرآورده‌ی لبنی تولید می‌شود که در هشت نوع آن شامل پنیر پروسس آنالوگ، اسپریدهای مخلوط، پنیر تازه با چربی گیاهی(پنیر تازه آنالوگ)، پنیر خامه‌ای با چربی گیاهی، پنیر پیتزای پروسس، شیر خشک با چربی گیاهی و بستنی پروبیوتیک استفاده از چربی گیاهی مجاز و در دیگر فرآورده‌های لبنی استفاده از چربی گیاهی غیرمجاز است.

دکتر تمیمی یادآور شد: متأسفانه بعلت ارزان بودن روغن‌های گیاهی به‌ویژه روغن پالم گیاهی در تولید فرآورده‌های پرچرب لبنی، چربی طبیعی شیر استخراج شده و چربی گیاهی جایگزین آن می‌شود که تخلف است.

انتهای پیام

کد N438652

وبگردی