آفتاب

پیشنهاد کره‌جنوبی به کره‌شمالی برای مذاکره درباره دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده

پیشنهاد کره‌جنوبی به کره‌شمالی برای مذاکره درباره دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده

کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) به منظور مذاکره درباره امکان دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ 53- 1950 کره، برگزاری دور تازه مذاکرات در سطح مقامات عالی‌رتبه با کره‌شمالی را پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به خبرگزاری آسوشیتدپرس، دور نخست مذاکرات در فوریه سال جاری میلادی برگزار شد و بیانگر ارتباط میان دو کره در سطح عالی رتبه‌ترین مقامات بود و منجر به دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ 53 1950 کره در پایان همان ماه شد.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی که مسئولیت رسیدگی به امور بین مرزی را به عهده دارد گفت، این وزارتخانه نشستی را در تاریخ 19 اوت سال جاری میلادی در روستای مرزی بانمونجوم پیشنهاد داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: ما اعلام کردیم که دوست داریم در جریان تعطیلات چوسئوک درباره مسائل منابع مشترک از جمله دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره مذاکره کنیم.

آخرین رویداد مجدد این خانواده‌ها که 25- 20 فوریه سال جاری میلادی برگزار شد، پس از بیش از سه سال صورت گرفت.

میلیون‌ها تن از مردم در جریان این جنگ از یکدیگر جدا افتادند. اکثر آن‌ها حتی بدون داشتن شانسی برای دیدار یا شنیدن صدای دیگر اعضای خانواده‌هایشان در طرف دیگر مرز جان باختند.

حدود 70 هزار تن از مردم کره جنوبی که اکثر آن‌ها بالای 70 سال سن دارند، هنوز در فهرست انتظار برای پیوستن به این دیدار مجدد کمیاب هستند.

سئول در مارس سال جاری میلادی نیز درخواست مذاکرات بیشتر درباره دیدار مجدد این خانواده‌ها را مطرح کرده بود که با امتناع پیونگ یانگ مواجه شد.

انتهای پیام

کد N438579

وبگردی