آفتاب

وزیر کشور: جهالت، فقر و ارتجاع به استکبار در منطقه کمک می‌کند

وزیر کشور: جهالت، فقر و ارتجاع به استکبار در منطقه کمک می‌کند

وزیر کشور با بیان اینکه "ما علائم و مستنداتی داریم مبنی بر اینکه دشمنان به دنبال دخالت در امور داخلی ما هستند"، اظهار کرد: ما به صورت روزانه با این سیاست‌ها و اقدامات درگیریم و به دنبال مدیریت آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه "جامعه رسانه‌ای که متشکل از نخبگان کشور هستند باید دارای درک، تحلیل و شناخت بالایی از شرایط کشور باشند"، خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور ریشه در عدم توازن و تعادل در توزیع منابع، امکانات، فعالیت‌ها، جمعیت، تجهیزات و سرمایه دارد.

وی افزود: این مشکلات شکاف‌های بزرگ جغرافیایی، اقتصادی و طبقاتی، حاشیه‌نشینی، مهاجرت زیاد، بیکاری، آلودگی، جرم و جنایت را ایجاد کرده است. مجموعه این عوامل ریشه در نظام برنامه‌ریزی و تفکر مدیریت دارد که از دهه 40 بر اساس طرح اصل 4 ترومن در خاورمیانه بود. این نظام بر درآمدهای نفتی متکی بود که بر اثر اجرای آن طرح، کشور وابسته شد. ما تاکنون از این نظام تبعیت کرده‌ایم به گونه‌ای‌که سرمایه و جمعیت کشور در بخش‌های خاصی متمرکز شده و شاهد عقب‌افتادگی مناطقی مثل سیستان هستیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر اصلاح حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی تأکید دارند و ما باید در این زمینه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی به تحولات اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کرد و گفت: در این حوادث ردپای آمریکا را می‌توان دید و جهالت، فقر و ارتجاع در منطقه به کمک سیاست‌های استکبار آمده است. هدف این سیاست‌ها منزوی‌سازی حکومت اسلامی و کنترل انقلاب اسلامی و ایران است. جنگ مذهبی یک توطئه آمریکایی است و ما به عنوان یک کشور مسلمان وظیفه خاصی داریم. ما در داخل کشور وظیفه داریم نظام برنامه‌ریزی و مدیریت قوی برای از بین بردن مشکلات و ایجاد امنیت پایدار ایجاد کرده و همچنین در منطقه باید به کمک و تقویت مقاومت اقدام کنیم.

وزیر کشور همچنین با اشاره به حوادث عراق، اظهار کرد: منطقه کردستان اعلام کرد که به فکر استقلال خود است و حتی مرزی برای خود ترسیم کرد که آمریکا و اروپا از آن استقبال کردند، اما آنها 24 ساعت نتوانستند در برابر 200 نفر مقاومت کنند. به نظر من موضوعات تحولات خاورمیانه بسیار پیچیده است و باید دقیق‌تر، علمی‌تر و مستندتر به این تحولات نگاه کرده تا امنیت کشور را حفظ کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه "غرب و ارتجاع منطقه از جنایات داعش حمایت می‌کنند"، اظهار کرد: آمریکا اخیراً برای حمایت از متحدان خود و مسیحیان حملاتی را به داعش انجام داده است اما فقط می‌توانند به افزایش روحیه متحدان خود کمک کنند.

رحمانی فضلی در ادامه خاطرنشان کرد: منطقه‌های سامرا، دیاله و الانبار اکنون به همت حکم جهادی علما و اقدامات مردم عراق امن شده است.

ادامه دارد...

کد N438574

وبگردی