آفتاب

هلال احمر مسئول تامین سلامت زائران است/ ضرورت آموزش زائران

هلال احمر مسئول تامین سلامت زائران است/ ضرورت آموزش زائران

رئیس جمعیت هلال احمر اظهارداشت: باید آخرین دستاوردها در زمینه آموزش و ارتقاى سلامت زائران را به منظور دستیابى زائران به سبک زندگى سالم بر اساس استراتژى ابلاغى از سوى مقام معظم رهبرى شناسائى کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد فرهادى در همایش پزشکان حج تمتع ۹۳ که صبح امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، جمعیت هلال احمر را مسئول تامین سلامت زائران در حج، عمره و عتبات عالیات دانست و گفت: تامین سلامت زائران با شناسایی دقیق نیازها و نقاط ضعف و قوت با اتکا به پژوهش، ارتقاى سطح فرهنگ سلامت جامعه هدف از راه آموزش و به کارگیرى توان خالص ترین اعضاى جامعه پزشکى محقق خواهد شد.

وى با اشاره به تغییرات سریع جهانى الگوى بیمارىها، تصریح کرد: لذا باید علاوه بر تبادل آخرین یافته ها و تجارب براى شناسایى چالش هاى این حوزه و انجام پژوهش ها و آموزش هاى لازم، به جنبه هاى اجرائى و عملیاتى آن هم نگاه ویژه اى داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه پزشکان کاروان خط مقدم و مسئول اصلى حفظ سلامت حجاج هستند، گفت: بر این اساس باید در عرصه عمل هم بر اساس علم روز پزشکى و در نظر گرفتن واقعیت ها، عملیات پزشکى بدون نقصى را اجرایى کرد و در ترویج فرهنگ سلامت و حفظ آن براى زائران گامهاى محکمى برداشت.

به گفته وى، اگرچه برخى روشهاى سنتى در برنامه هاى اجرایى پزشکى حج خوب است، اما پزشکان کاروان باید از پیشرفتهاى فناورى روز جهان بهره گرفته و در کارهاى خود سرعت را با دقت همراه کنند تا زائران، حج سالم، راحت و مطلوب را به جا آورند.

فرهادى با تاکید بر توجه پزشکان به مشکلات و مسائل بهداشتى زائران، اظهارداشت: مدیران مرکز پزشکى حج و زیارت همه تلاش خود را مى کنند تا با برنامه ریزى دقیق و عملیاتى براى پزشکان زمینه اقدامات آموزشى و پژوهشى جدید را فراهم آورند.

وى با تاکید بر اینکه براى تحقق اهداف و سیاستهاى پزشکى حج و زیارت برنامه ریزى و فعالیت اجرایى خوبى انجام شده است، گفت: با این وجود براى اجراى اهداف لان نظام جامع سلامت جمعیت هلال احمر باید گامهاى اساسى برداشت و از این منظر به اهداف بشردوستانه خود نزدیک تر خواهیم شد.

کد N438535

وبگردی