آفتاب
همایش حمایت دانشگاهیان از مقاومت اسلامی غزه

زواوی: غزه به معنای واقعی کربلاست

زواوی: غزه به معنای واقعی کربلاست

سفیر فلسطین در تهران با بیان این‌که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد همانند اتفاق کربلا به معنای واقعی است، گفت: مواضع کشورهای اسلامی در حد انتظار نیست اما ما آنها را درک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران صبح امروز (دوشنبه) در همایش دانشگاهیان در حمایت از مقاومت اسلامی در غزه که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، تأکید کرد که امروز شاهد سرآغاز پایان رژیم صهیونیستی هستیم به عبارتی دیگر شمارش معکوس برای پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

وی با اشاره به قربانیان فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی، گفت: آن چه که امروز در فلسطین انجام می‌شود یک تکلیف الهی برای ما است. مقاومت برای آزادی خود یعنی سرزمینی که سیراب از خون شهدا است انجام می‌گیرد. ما در نبرد اسلامی علیه کفر و ظلم هستیم.

زواوی اضافه کرد: این نبرد از زمان نبی اکرم آغاز شده و تا کنون ادامه داشته است اگرچه نوساناتی داشته و گاهی پیروز و گاهی شکست خورده است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام خاطرنشان کرد: تحولات رخ داده در کشورهای اسلامی یک توطئه غربی برای تجزیه جهان اسلام است. باید در این باره روشن‌بینی داشته باشیم.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به مقاومت اسلامی در فلسطین ادامه داد: مقاومت پروژه‌ای است که هدف آن بازیابی قدس عزیز است. ناچاریم برای دستیابی به این هدف راه‌حلی داشته باشیم و راه‌حل آن وحدت مسلمانان است. اهمیت این سرزمین برای کسی پوشیده نیست زیرا این سرزمین قبله اول مسلمانان است.

وی با اشاره به طرح ایران گفت: ما طرح ایران را می‌پذیریم و کلیات آن را قبول داریم ممکن است در جزئیات اختلافی با هم داشته باشیم. بر کسی پوشیده نیست که درد فلسطین درد همه است زیرا مسلمانان پیوندهایی دارند که این پیوندها به هم گره خورده است. شما مطمئن باشید که در آزادی قدس شریف شریک خواهید بود. همه ما موظف هستیم که از سیره پیامبر (ص) و خاندان ایشان پیروی کنیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه اکنون جهان اسلام در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و کشورهای اسلامی مواضعشان در حد انتظار نیست اما ما آنها را درک می‌کنیم. گروه‌هایی در منطقه به نام اسلام تیشه بر ریشه اسلام می‌زنند. امیدوارم که پیروزی برای امت اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام

کد N438486

وبگردی