آفتاب
شهریاری در گفتگو با مهر:

16 دستگاه‌ از مصرف مواد روانگردان به مجلس گزارش دادند

16 دستگاه‌ از مصرف مواد روانگردان به مجلس گزارش دادند

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت:مقرر شده است ازین پس دستگاه های اجرایی گزارش برنامه های خود را برای مبارزه با مواد روانگردان هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: روز گذشته 16 دستگاه اجرایی گزارش خود را درخصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی در جهت مبارزه با موادمخدر و روان‌گردان‌ها ارائه کردند.

شهریاری با اشاره به حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، سازمان گمرک، وزارت امور خارجه، وزارت علوم، وزارت اطلاعات و ناجا گفت: به دلیل نداشتن شاخص فعلا نمی توان درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی اظهار نظر کرد. اما مقرر شده است ازین به بعد دستگاه های اجرایی گزارش 6 ماهه مستمر و کاربردی به مجلس ارائه کنند تا میزان پیشرفت هر سازمان در برنامه های خود برای کنترل و جلوگیری از شیوع مواد مخدر بررسی کرد .

وی با بیان اینکه آمار نگران کننده ای از شیوع این مواد مخدر و روان گردان در بین جوانان زیر 18 سال و زنان وجود دارذ، گفت: نمی‌توان با ارائه این آمار فضای جامعه را ملتهب کرد اما دانشگاه ها و مدارس باید به شدت نسبت به افزایش این آمار نگران کننده هشیار باشند.الان میزان مصرف سیگار و قلیان در بین جوانان بسیار شیوع پیدا کرده است.

وی همچنین در خصوص بررسی کمیسیون از نحوه استفاده روغن پالم در صنایع لبنی یاداور شد:  مسئولان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان و همینطور سازمان استاندارد با حضور در جلسه کمیسیون بهداشت در این باره توضیحاتی ارائه کردند.

 این نماینده مجلس ادامه داد: دستگاههای مربوطه موظف شدند گزارشی از کارخانه‌هایی که از این روغن استفاده کردند تهیه کرده و محصولات نیز از بازار جمع آوری شود و نهایتا گزارش آن را تا روز سه‌شنبه به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کنند و فردا پایان فرصت مجلس به دستگاه های مربوطه است و در صورت هرگونه تخلف این پرونده به قوه قضاییه ارسال می شود.

 

کد N438422

وبگردی