آفتاب

رییس جمهوری مصر با شاه عربستان دیدار کرد

رییس جمهوری مصر با شاه عربستان دیدار کرد

تهران - ایرنا - ˈعبدالفتاح السیسیˈ رییس جمهوری مصر و هیات همراه وی با ˈعبدالله بن عبدالعزیزˈ شاه عربستان در جده دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، شاه عربستان و رییس جمهوری مصر در این دیدار درباره همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف و راه های افزایش این همکاری ها و همچنین حوادث منطقه ای و بین المللی به ویژه آخرین تحولات فلسطین و تلاش ها برای متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بحث و گفت و گو کردند و پس از آن نیز جلسه ای پشت درهای بسته برگزار کردند .

رییس جمهوری مصر یکشنبه شب همراه با وزیر خارجه و رییس دیوان ریاست جمهوری این کشور برای گفت و گو با مقامات سعودی، وارد جده شد.

ˈعفیفی عبدالوهابˈ سفیر مصر درعربستان درباره این ارتباط گفت که السیسی در سفر دو روزه به عربستان در مورد مهم ترین پرونده ها و تحولات کنونی منطقه با شاه سعودی گفت و گو خواهد کرد .

وی افزود: اهمیت این سفر در دیدار رییس جمهوری مصر با شاه عربستان نهفته است و این دیدار به دلیل تحولات جاری در منطقه، بسیار مهم است .

این نخستین دیدار السیسی از عربستان از زمان انتخاب شدنش به عنوان رییس جمهوری مصر در دو ماه پیش است .

شاه عربستان در 20 ژوئن گذشته نیز دیداری ناگهانی از مصر داشته و در هواپیمای اختصاصی خود به مدت 35 دقیقه در فرودگاه بین المللی قاهره با السیسی دیدار و گفت و گو کرده بود .

همچنین ˈشیخ عبدالله بن زاید آل نهیانˈ وزیر خارجه امارات نیز یکشنبه شب اندکی پس از عبدالفتاح السیسی به جده رفت و مورد استقبال شاهزاده ˈسعود الفیصل ˈ وزیر خارجه عربستان قرار گرفت .

طرفین در سالن همایش های فرودگاه جده نشستی با هم برگزار کرده و در مورد موضوع های مورد علاقه دو کشور گفت و گو کردند .

هنوز مشخص نیست وزیر خارجه امارات با السیسی در عربستان دیدار خواهد کرد یا نه .

خاورم **2041**1651
کد N438331

وبگردی