آفتاب
معاون پیشین دوما:

اسراییل باید قوانین بین المللی را در مورد غزه اجرا کند

اسراییل باید قوانین بین المللی را در مورد غزه اجرا کند

مسکو- ایرنا- پروفسور ˈسرگئی بابورینˈ معاون سابق دومای روسیه گفت: جامعه جهانی باید در مقابل جنایت اسراییل در نوار غزه بایستد و برای رعایت معیارهای بین المللی از سوی تل آویو در سرزمین فلسطین، تلاش کند.

بابورین روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اسراییل تاکنون چند بار به فلسطین و کشورهای اطراف حمله کرده و به این وسیله نشان داده است که هیچ معیار و قانون بین المللی را به عنوان مانعی در مقابل تجاوزات خود نمی بیند.

وی افزود: به همین دلیل کشورهای مستقل جهان به ویژه روسیه، چین، ایران و کشورهای اسلامی باید برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردم فلسطین توسط اسراییل همکاری کنند.

بابورین با بیان این که آمریکا و چند متحدش خود را به اسم جامعه جهانی معرفی می کنند، اظهار داشت: واشنگتن و متحدان غربی اش در جهان، یک اقلیت هستند و نمی توانند به عنوان جامعه جهانی اقدام کنند. حوادث خونینی همچون تهاجم اسراییل به نوار غزه به خوبی خطر توطئه آمریکایی در مورد جامعه جهانی کذایی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: شاهد سکوت این چند کشور غربی در مساله غزه هستیم و طوری وضعیت را به تصویر می کشند که گویا کشورهای جهان از اسراییل حمایت می کنند در حالی که این ادعا واقعیت ندارد.

این کارشناس روس گفت: غیرممکن است نیروهای یک کشور 1990 نفر که اکثرا غیرنظامی و زن و کودک هستند را بکشند و از طرف کشورهای دیگر حمایت هم بشوند. بدیهی است در این وضعیت نیرنگی وجود دارد و اگر رسانه های خبری بزرگ از زیر کنترل غرب خارج شود، کاملا مشخص خواهد شد که اسراییل در عرصه جهانی منزوی شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حامی اصلی اسراییل در سطح جهانی است، اظهار داشت: سران واشنگتن در جنایات نیروهای اسراییلی در نوار غزه سهیم هستند. متاسفانه اوباما کوچکترین تلاشی برای توقف جنایات اسراییل در نوار غزه نکرد و این در حالی است که از توانمندی و امکانات کافی برای تحقق این هدف برخوردار بود.

وی افزود: تعجب می کنم بخاطر چه خدمتی به بشریت و صلح، به اوباما جایزه نوبل صلح دادند زیرا او اقدامی شایسته این جایزه نکرده است.

بابورین خاطرنشان کرد: هیچ امیدی به آمریکا برای حل مساله فلسطین وجود ندارد و کشورهای مستقل باید تلاش های سیاسی خود را برای کمک به حل مسایل خاورمیانه از جمله فلسطین و سوریه و دیگر مسایل منطقه به عمل آورند.

معاون سابق دومای روسیه گفت: متاسفانه شاهد کمک قدرت های غربی و آمریکا به گروه های افراط گرا در منطقه خاورمیانه هستیم.

وی افزود: اگر تمام تلاش های روسیه و کشورهای دوست آن همچون ایران برای برقراری آرامش و ثبات در خاورمیانه متمرکز شود، با مشارکت این کشورها می توان گره کور افراط گرایی و تروریسم را در منطقه گشود.

اروپام*3*391*518**1485** 1583
کد N438330

وبگردی