آفتاب

گوا سرزمین شگفتی ها

گوا سرزمین شگفتی ها

گوا سرزمین شگفتی ها شاید تنها جمله ای باشد که بتواند تمام زیبایی های جمع شده در این منطقه را توصیف کند.

گوا سرزمین شگفتی ها شاید تنها جمله ای باشد که بتواند تمام زیبایی های جمع شده در این منطقه را توصیف کند.



شاید تا بحال اسم این منطقه از هند را شنیده باشید و یا شاید به گوا سفر هم کرده باشید.



در این مقاله به معرفی 10 جاذبه برتر توریستی گوا می پردازیم که حقیقتاً کمتر جایی می توانید نظیر آنها را تجربه کنید.



1 دونا پائولا به خاطر چشم انداز فوق العاده



بهشت عشاق، دونا پائولاجتی واقع در پهنه دریایی مشهور و زیبایی است که پانجیم، میرامار و دونا پائولا را احاطه می کند. نسیم فرح بخش باد شمال از اینجا می وزد و منظره آن هم بسیار دیدنی است. این جاذبه گردشگری پر از صخره، در نقطه ای واقع شده که دو رودخانه ماندووی و زائوری در دریا، به یکدیگر می پیوندند.



2 خیابان های کالانگوت برای خرید



خیابان باریک کالانگوت باگا، ارزش قدم زدن را دارد. و واقعاً منظور قدم زدن و نه رانندگی است. این خیابان همیشه شلوغ است و بهتر است همیشه سوار درشکه دوچرخ شوید که وسیله نقلیه رایج در این مکان است. این خیابان پر از رستوران، کافه و باشگاه است. کافه مشهور تیتو این نیز در این خیابان واقع است.



3 فورت آگوادا



فورت آگوادا یکی از بهترین مقاصد گردشگری یک عصرگاه روشن است. منظره بالای راهروهای مارپیچ و بالای خانه چراغی، بسیار جالب است. این یکی از زیباترین جاذبه های پانجیم است.



4 کلیساهای قدیمی گوا



منطقه گوا یکی از میراث های جهانی یونسکو می باشد و در زمان سیطره پرتغالی ها، به عنوان پایتخت قدیمی گوا شناخته می شد. یکی از کلیساهای موسوم به باسیلیکا، به خاطر حفظ میراث سن فرانسیس ژاویه، مشهور است و این اعتقاد عمومی وجود دارد که او نگهبان گوا می باشد. این مکان، احساس بودن در دوران پرتغالی ها را به آدم می دهد و پر از  اماکن تاریخی است.



5 ساحل پالولم به خاطر حس میامی گونه اش



این ساحل زیبا با صخره های چشم نواز و جزایر متعدد اطراف آن، در جنوب گوا واقع شده است. گزینه های متعددی برای صرف غذا وجود دارد. در این ساحل زیبا می توان انواع ورزش های آبی را انجام داد. این منطقه نسبت به دیگر مناطق کشور کمی گران و نسبتاً شلوغ است، اما کماکان نسبت به خیلی از سواحل دیگر کشور، خلوت تر است.



6 شهر و کلیسای پانجیم



برای رسیدن به کلیسای بانوی مقدس پانجیم، بایستی از 100 پله ای که به شکلی باشکوه طراحی شده اند، بالا رفت، چون که این کلیسای مجلل در بالای تپه ای واقع شده که قلب شهر را تسخیر کرده و دیدی همه جانبه در میدان اصلی شهر، فراهم می کند. شهر دقیقاً در کرانه رودخانه ماندووی واقع شده که حس و حال معنوی خودش را دارد.



7 معبد شری مانگشی، پوندا



یکی از زیباترین معابد متعلق به لرد سیوا است که یکی از مهم ترین معابد گوا هم محسوب می شود، که سبک معماری گوایی هندویی دارد.



8 ساحل ماجوردا



در ساحل ماجوردا که در جنوب گوا واقع شده، می توانید به راحتی بر روی سایبان های از جنس نخل، دراز بکشید و از شن های نرم و سفید و آب زلال، لذت ببرید. این ساحل، یکی از پرطرفدارترین سواحل گواست و محبوبیت آن به خاطر آرامش خاصش است.



9 کانسالیم مونته



کانسالیم مونته آرایه ای دیدنی از سواحل جنوبی گوا و بیشتر از آن، ارائه می کند. به خاطر موقعیت جغرافیایی آن، غروب های واقعاً زیبایی دارد. می توان از راه آهن کونکان، زمین های کشاورزی گوایی همراه با کشاورزان و چوپان ها، جاده های باریک و نسیم خنک لذت برد. رفتن به اینجا کمی دشوار است اما ارزش دیدن را دارد.



10  رستوران مارتین پاتوق مشاهیر



بله، مشاهیر. از هر گردشگری که بپرسید در کجا شام خورده، قطعاً به شما خواهد گفت، رستوران مارتین. به دو دلیل این مکان را به شما پیشنهاد می کنم، 1- به خاطر غذاهای دریایی لذیذی که در ادویه جات گوایی (ماسالا) طبخ شده و 2- کسی چه می داند، شاید بتوانید در آنجا یکی از مشاهیر را ملاقات کنید.



خوب، تا اینجا کافی است. در صورتی که یک توریست معمولی باشید و از مکان های بالا دیدن کردید، ناامید نشوید. اگر به صفحه اطلاعات سایت Destilux.ir سری بزنید، قطعاً مکان های بیشتری از گوا برای دیدن پیدا می کنید.



کد N438276

وبگردی