آفتاب

شاهزاده هری: از واقعیت جنگ افغانستان شوکه شدم

شاهزاده هری: از واقعیت جنگ افغانستان شوکه شدم

شاهزاده هری، پسر ولیعهد انگلیس در مقاله‌ای از دو سفر خود به افغانستان نوشت و گفت: از واقعیت جنگ شوکه شدم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عضو خاندان سلطنتی انگلیس که در ارتش خلبانان است، در جریان سفرهایش به افغاستان در کمپ بسشن فعالیت می‌کرد و به صورت معمول پرسنل و غیرنظامیان مجروح را به این کمپ نظامی منتقل می‌کرد.

شاهزاده هری در ساندی تایمز نوشت: زمانی که سال گذشته پس از دو سفر به افغانستان در حال بازگشت بودم، در هواپیما با دیدن سربازان مجروح و کشته شده از واقعیت جنگ شوکه شدم. من هیچ وقت پیش از آن چنین صحنه‌ای را ندیده بودم. اشاره این شاهزاده جوان انگلیس به سربازانی است که در جریان انفجار بمب‌های کنترل از راه دور و بمب‌های جاده‌ای اعضای بدن خود را از دست داده‌ بودند.

هری می‌نویسد: کشته شدن و از دست دادن زندگی به همان اندازه تراژیک و ویران‌گر است که نشان می‌دهد. من آنجا جوانانی را دیدم که از من کوچکتر بودند و بازو و یا پای خود را در جریان انفجار از دست داده بودند و بدن آن‌ها را پلاستیک پوشانده بودند و صدها لوله به آن‌ها وصل بود من اصلا خودم را برای چنین مساله‌ای آماده نکرده بودم.

وی در ادامه از خاطرات خود می‌نویسد و می‌گوید که هنوز هم از یادآوری کد "خون‌آشام" در هواپیما که به تیم پزشکی یادآور می‌شد که باید خون زیادی به سرباز مورد اشاره بزند، لرزه به اندامش می‌اندازد.

شاهزاده هری می‌گوید که مساله زندگی این سربازان مجروح و زندگی آن‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اوست و به همین دلیل رقابت‌های ورزشی بین‌المللی را برای نیروهای جانباز تدارک دید. وی پس از دیدار از مسابقه‌ای در آمریکا گفت که با دستاوردها و تلاش‌های سربازان جانباز و سایر افرادی که زخم جنگ را دارند، ترغیب شده است.

انتهای پیام

کد N438217

وبگردی