آفتاب
با نزدیک شدن به تظاهرات سراسری مخالفان؛

نواز شریف: دولت با اعتراض یا اعتصاب سرنگون نمی‌شود

نواز شریف: دولت با اعتراض یا اعتصاب سرنگون نمی‌شود

نخست وزیر پاکستان افرادی را که سیاست‌های خشونت و تقابل انجام می‌دهند را دشمنان توسعه و سعادت خواند و گفت: دولت اسلام‌آباد از دموکراسی دفاع کرده و به هر بهایی توطئه چینی‌ها علیه این اقدام را نقش بر آب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در نشستی با شهباز شریف، برادرش و سروزیر ایالت پنجات برای تنظیم برنامه اقدام در راستای رسیدگی به کمپین‌های ضد دولتی طاهر القدری، رئیس حزب تحریک عوامی پاکستان و عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: در ادامه انتخابات سراسری، توسعه و تحول آغاز شد. اگر برخی از مردم فکر می‌کنند که یک دولت محبوب را می‌توانند از طریق اعتراضات یا اعتصاب سرنگون کنند، سخت در اشتباه هستند.

نواز شریف همچنین گفت: اتحاد و همبستگی نشان داده شده توسط احزاب سیاسی پاکستان در کنفرانس امنیت ملی به از بین بردن تروریسم در این کشور کمک می‌کند.

این دو مقام ارشد در این نشست تصمیم گرفتند که علیه افرادی که قانون را نقض می‌کنند، اقدامات جدی صورت گیرد و حفاظت از سعادت و زندگی غیرنظامیان در جریان این راهپیمایی طولانی تضمین شود.

شهباز شریف نیز در این نشست ناراحتی و خشم خود را از کشته شدن دو تن از ماموران پلیس در درگیری‌های خشونت‌آمیز میان ماموران پلیس و کارگران حزب تحریک عوامی پاکستان ابراز کرده و متعهد شد که این مجرمان نمی‌توانند از دست قانون فرار کنند.

در همین حال، آصف علی زرداری رئیس جمهوری پیشین و یکی از روئسای حزب مردم پاکستان امروز (دوشنبه) در پیامی در "روز اقلیت‌ها" گفت: حزب ما در حفاظت و ترغیب دموکراسی نقش خود را ایفا می‌کند. حزب مردم پاکستان متعهد به پایان خشونت‌ها علیه برادران غیرمسلمانمان می‌شود. این حزب بار دیگر متعهد می‌شود که به هر بهایی در برابر هرگونه تلاش برای از بین بردن دموکراسی مقاومت کند. حزب مردم پاکستان اقدامات خشونت‌آمیز اخیر علیه اقلیت‌های مختلف را به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: روز اقلیت‌ها مناسبتی برای توقف و تفکر درباره دلایل افزایش عدم تحمل نسبت به اقلیت‌ها و پیامدهای اجتناب ناپذیر آن در کشور و جامعه است.

حزب مردم پاکستان اهمیت نقش اقلیت‌ها در پاکستان، در ساخت کشور و از خود گذشتگی‌های آن‌ها را به رسمیت شناخته و برای آن‌ها احترام قائل است. این حزب متعهد می‌شود تا از آن‌ها در برابر افراد متعصب و افراط‌گرایان دفاع کند.

انتهای پیام

کد N438184

وبگردی