آفتاب

ادامه تظاهرات گسترده در محکومیت جنایات داعش

ادامه تظاهرات گسترده در محکومیت جنایات داعش

هزاران تن از مهجران عرب ساکن اتریش و سوئد در اعتراض به جنایات گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، در پایتخت‌های این دوکشور اروپایی تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، بیشتر شرکت کنندگان در این تظاهرات، حمله به مسیحیان و سایر اقلیت‌هایی قومی مذهبی در عراق را محکوم کردند و با حمل پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها "دین برای خداست و اقدامات تروریستی و کشتار هیچ ربطی به دین ندارد"، نوشته شده بود، حملات داعش در عراق و سوریه را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند تا برای نجات مردم سوریه و عراق هرچه سریع‌تر وارد عمل شود.

حبیب عبدالنور، از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: سکوت جامعه بین‌المللی نسبت به وقوع این جنایات قابل قبول نیست و سازمان ملل و رهبران جهان باید به منظور توقف جنایات و کشتار که در عراق و سوریه اتفاق می‌افتد هرچه سریعتر تدابیری اتخاد کنند.

ستار سفگین، رئیس اتحادیه آذری زبان‌های سوئد نیز در این باره تصریح کرد: ترکمان‌های عراق بدون هیچ یار و مدافعی تنها مانده‌اند و ترکیه باید برای حمایت از آن‌ها دست به کار شود.

در این تظاهرات تعدادی از رهبران دینی مسیحی از کلیساهای آشوری، کلیمی و ارمنی و همچنین شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی سوئد نیز حضور داشتند و در محکومیت داعش و جنایاتی را که مرتکب آن شده، شعارهایی سر دادند.

انتهای پیام

کد N438183

وبگردی