آفتاب
در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع استرالیا؛

هاگل: به همکاری با بغداد علیه داعش ادامه می‌دهیم

هاگل: به همکاری با بغداد علیه داعش ادامه می‌دهیم

وزیران دفاع آمریکا و استرالیا نخستین نشست مشورتی خود را در سیدنی در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراقی‌های ساکن شمال این کشور برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیوید جانستون، وزیر دفاع استرالیا در کنفرانس خبری مشترک با چاک هاگل، همتای آمریکایی خود اعلام کرد که کشورش همچنان متعهد به ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق هوایی و امدادرسانی به عراقی‌های شمال این کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تنها در زمینه کمک بشردوستانه به عراق فعالیت خواهیم کرد.

چاک هاگل نیز با بیان اینکه استرالیا مهارت لازم را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مسیر هوایی دارد، گفت: ما از طریق شبکه‌های مشخص در این زمینه فعالیت می‌کنیم و عملا نیازمند همکاری دیگر کشورها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراقی‌هایی تحت محاصره گروه داعش هستیم.

وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که در حال حاضر، در زمینه ایجاد یک مجموعه از بین کشورهای مختلف برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراق هستیم و پیشنهاداتی از سوی کشورهایی نظیر انگلیس و ایتالیا دریافت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حملات هوایی ارتش آمریکا در عراق گفت: حملات هوایی ما کاملا تاثیرگذار بوده و با استناد به تمامی گزارش‌هایی است که از سوی کارشناسان ارزیابی شده است و برای انجام عملیات خود در آینده نیز گزارش‌ها در این زمینه را ارزیابی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در زمینه نحوه کمک به نیروهای عراقی نیز در حال ارزیابی هستیم و در آینده نزدیک تصمیم‌گیری‌هایی خواهیم داشت.

وزیر دفاع آمریکا در پایان بر ادامه همکاری کشورش با حکومت عراق در زمینه مبارزه با گروه‌های تکفیری تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N438058

وبگردی