آفتاب

اسقف اعظم کلدانی‌های عراق: امید چندانی به موفقیت حملات آمریکا نیست

اسقف اعظم کلدانی‌های عراق: امید چندانی به موفقیت حملات آمریکا نیست

اسقف اعظم کلدانی‌های عراق ضمن ابراز ناامیدی از مداخلات اخیر آمریکا در عراق گفت که امید چندانی به شکست تروریست‌ها و بازگشت آوارگان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوئیس رفائیل ساکو اسقف اعظم کلدانی‌های عراق در نامه‌ای سرگشاده نوشت: موضع باراک اوباما، رئیس‌جمهور عراق برای ارائه کمک‌های نظامی برای حمایت از اربیل ناامیدکننده است.

وی گفت: تنها حملات نظامی کافی نیست و نمی‌توان از این طریق تروریست‌ها را از موصل بیرون کرد. در شرایطی که کشور در آتش می‌سوزد، سیاستمداران در عراق برای قدرت می‌جنگد و این که ما منتظر باشیم تا دولت عراق در کنار نیروهای پیشمرگ با تروریست‌ها بجنگد، بسیار ناامیدکننده است.

باراک اوباما پنج‌شنبه هفته گذشته از انجام حملات هوایی محدود در عراق برای شکست تروریست‌های داعش و محافظت از اقلیت‌های این منطقه از حمله مسیحیان و ایزدی‌ها خبر داده بود. اوباما در ابتدا تاکید کرد که حملات محدود خواهد بود اما سپس در مصاحبه‌ای گفت که این عملیات احتمالا گسترش می‌یابد و ممکن است تا چندین ماه طول بکشد. با این حال وی زمان مشخص را برای پایان عملیات نظامی آمریکا در عراق اعلام نکرد.

طبق آمار گروه‌های امدادی مختلف، شمار مردمی که طی هفته گذشته از منازلشان در عراق فرار کرده‌اند به 200 هزار تن رسیده است. گروه‌های امدادی ابراز نگرانی کرده‌اند که اقلیت‌های ایزدی‌ها که به کوه‌های سنجار پناه برده‌اند در محاصره تروریست‌های داعش قرار بگیرند. آمریکا و انگلیس طی روزهای گذشته بسته‌های کمکی شامل آب، غذا و پتو را برای این غیرنظامیان پرتاب کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N438033

وبگردی