آفتاب

آمریکا در واکنش به اظهارات مالکی، از فواد معصوم حمایت کرد

آمریکا در واکنش به اظهارات مالکی، از فواد معصوم حمایت کرد

ایسنا نوشت:

 به دنبال اظهارات اخیر مالکی علیه فواد معصوم، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن کاملا از رئیس جمهوری جدید عراق در نقش خود به عنوان ضامن اجرای قانون اساسی این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد، واشنگتن از نزدیک ناظر وضعیت عراق و در ارتباط با رهبران بغداد است و از فواد معصوم، رئیس جمهوری جدید عراق پشتیبانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر بر حمایت خود از روند انتخاب یک نخست وزیر که می‌تواند با ایجاد اتفاق نظر ملی و اداره به شیوه جامع نماینده خاص مردم عراق باشد، تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هرگونه تلاش برای به نتیجه رسیدن از طریق زور و اجبار، تحریف قانون اساسی و یا سیاسی بازی در روند قضایی را رد می‌کنیم.

این بیانیه در واکنش به سخنان نوری مالکی، نخست وزیر عراق صادر شد که شب گذشته به شکل ناگهانی در تلوزیون دولتی عراق ظاهر شد و اعلام کرد که فواد معصوم قانون اساسی را نقض کرده و وی از معصوم به دادگاه فدرال عراق شکایت خواهد کرد.

براساس این بیانیه آمریکا آماده است تا از دولت جدید و فراگیر عراق به ویژه در مبارزه علیه تروریست‌های داعش حمایت کند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما معتقدیم که یک دولت جدید و جامع بهترین راه برای اتحاد کشور علیه داعش و برخورداری از حمایت دیگر کشورها در منطقه و جامعه بین‌الملل است.

52261

کد N437935

وبگردی