آفتاب

توافق شیعیان عراق بر سر جانشین مالکی

توافق شیعیان عراق بر سر جانشین مالکی

گزارش‌های خبری از عراق حاکی از آن است که ائتلاف اتحاد ملی این کشور بر سر حیدر عبادی، معاون رئیس پارلمان عراق به جای نوری مالکی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابه الاهرام، بنا بر این گزارش‌ها، ائتلاف اتحاد ملی عراق در نشست شب گذشته خود در بغداد حیدر عبادی را به عنوان جانشین نوری مالکی، نخست وزیر این کشور انتخاب کرده است.

بنا بر این گزارش‌ها عبادی کاندیدای رسمی ائتلاف اتحاد ملی برای تصدی پست نخست وزیری عراق خواهد بود. عبادی یکی از رهبران برجسته حزب دعوت اسلامی است که نوری مالکی ریاست آن را برعهده دارد.

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی اعلام کرد، واشنگتن بر این باور است که اظهارات نوری مالکی نگران کننده است.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت که با فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق و معاونانش صحبت کرده و این افراد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه مقر ریاست جمهوری عراق به دستور مالکی توسط تانک‌ محاصره شده را تکذیب کردند.

گزارش‌های رسیده از عراق در ساعات گذشته حاکی از آن است که پس از سخنان تلوزیونی نوری مالکی و تاکید بر اینکه وی تسلیم اعمال فشارها برای انصراف از پست نخست وزیری نمی‌شود، نیروهای حامی مالکی در مناطق استراتژیک بغداد مستقر شدند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه اوضاع در بغداد متشنج است گفت: آمریکا اظهارات صریح یا ضمنی را که تهدیدی علیه قانون اساسی باشد تایید و حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N437891

وبگردی