آفتاب

دولت پاکستان از مردم پایتخت عذرخواهی کرد

دولت پاکستان از مردم پایتخت عذرخواهی کرد

اسلام آباد - ایرنا - سروزیر ولایت «پنجاب» پاکستان عالی ترین نماینده دولت در این ولایت، از ساکنان شهرهای مختلف «پنجاب» و نیز ساکنان اسلام آباد پایتخت به دلیل مشکلاتی که در اثر اتخاد تدابیر امنیتی شدید در این شهرها برای آنان ایجاد شد، عذرخواهی کرد.

«شهباز شریف»، برادر کوچکتر «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، از ساکنان شهرهای شلوغ و پرجمعیت ایالت پنجاب از جمله «لاهور» و «راولپندی» و مردم اسلام آباد عذر خواهی کرد و گفت: این تدابیر امنیتی به ناچار و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی خشونت آمیز اتخاذ شده است.

حزب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» و حزب «تحریک عوامی» به رهبری «طاهر القدری» دو حزب مخالف دولت از هواداران خود برای برگزاری تظاهرات گسترده علیه دولت به ویژه در شهرهای اسلام آباد، لاهور و راولپندی همزمان با سالروز استقلال این کشور (23 مرداد ماه) دعوت کرده اند. دولت نیز در اقداماتی احتیاطی و پیش گیرانه، اقدام به مسدود کردن برخی مسیرها و راه ها در این شهرها با استفاده از کانتینر، سیم خاردار، بلوک های بزرگ سیمانی و کامیون ها کرده است.

دولت همچنین روز گذشته اعلام کرد سال تحصیلی جدید مدارس دولتی، که قرار بود روز دوشنبه - امروز - آغاز شود، با چند روز تاخیر شروع خواهد شد.

علاوه براین، میزان توزیع بنزین، گازوئیل و گاز سی. ان. جی در جایگاه های توزیع سوخت در این شهرها از چند روز پیش به میزان قابل توجهی کاهش یافته و باعث ایجاد صف های طولانی خودروها مقابل جایگاه ها شده است.

ساکنان این شهرها، دلیل این کاهش سوخت را ترفند دولت برای کاستن از میزان ترددها می دانند.

همچنین اخبار و گزارش هایی در برخی رسانه های پاکستان منتشرشد که حاکی از احتمال بروز اختلال و حتی قطع شدن شبکه هال تلفن همراه در پایتخت در روز برگزاری تظاهرات ضددولتی است.

«شهباز شریف» شب گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از مشکلاتی که بخاطر اتخاذ این تدابیر امنیتی برای مردم ایجاد شده است، کاملا آگاه است، اما دولت این اقدامات را به رغم میل خود و از روی ناچاری انجام داده تا اجازه ندهد برخی افراد با شیطنت های خود، اموال و زندگی مردم را به بازی بگیرند.

سروزیر ایالت پنجاب گفت: صدمه زدن به اموال مردم، آتش زدن ایستگاه های پلیس و حمله به نیروهای پلیس از سوی هواداران حزب تحریک عوامی که اخیرا در شهر لاهور اتفاق افتاد، ثابت کرد که چنانچه تدابیر امنیتی لازم از سوی دولت اتخاذ نشود، «دشمنان صلح و آرامش» دست به خشونت و بی قانونی خواهند زد.

شبهاز وزیر در سخنان خود از رهبران احزاب مخالف و هواداران اصلی آنان که قصد برگزاری تظاهرات علیه دولت را دارند، به عنوان «دشمنان صلح و آرامش» نام برد.

روز پنچشنبه هفته جاری مصادف با 14 آگوست، سالروز استقلال پاکستان است و اگر چه بسیاری از مردم این کشور با تزیین خودروها، موتورسیکلت ها و خانه و مغازه های خود با پرچم کشورشان، خود را به طور طبیعی برای برگزاری یک جشن ملی و بزرگ آماده کرده اند، اما تحرکات رهبران احزاب مخالف دولت، شیرینی این جشن را به کام مردم تلخ کرده و شور و شادی در میان مردم جای خود را به نگرانی و دلواپسی از وقایع ناگوار احتمالی در روز استقلال پاکستان داده است.

آساق**2**1723**1545
کد N437772

وبگردی