آفتاب

یینگلاک شیناواترا به تایلند بازگشت

یینگلاک شیناواترا به تایلند بازگشت

رسانه‌های محلی تایلند امروز (دوشنبه) از بازگشت‌ نخست‌وزیر برکنار شده این کشور از سفر تفریحی‌اش خبر داده و بر گمانه‌زنی‌ها درباره فرار احتمالی وی برای عدم پاسخ‌گویی درباره سوءاستفاده از قدرت پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "یینگلاک شیناواترا"، نخست‌وزیر برکنار شده تایلند ساعت 22 (به وقت محلی) یکشنبه وارد بانکوک، پایتخت کشورش شد و پس از خارج شدن از یک جت شخصی که وی را از مقصدش، سنگاپور به تایلند آورده بود، از در پشتی فرودگاه دون مویینگ خارج شد.

یینگلاک با کسب اجازه از دولت خونتای تایلند، اواخر ژوئیه 2014 برای سفر به اروپا و آمریکا از کشور خارج شده بود. وی در جریان سفرش در مراسم شصت و پنجمین سالگرد تولد برادرش تاکسین شیناواترا، نخست وزیر پیشین تایلند که در تبعید و در پاریس ساکن است، شرکت کرد.

یینگلاک شیناواترا باید از خود در برابر پرونده‌ای که توسط کمیسیون ملی ضد فساد تایلند تدوین شده و وی را به بی‌اعتنایی در انجام وظیفه برای نظارت بر برنامه مناقشه آمیز برنج متهم کرده، دفاع کند.

این کمیسیون، پرونده مذکور را به دفتر دادستان کل ارایه کرده و این دفتر هنوز در حال جمع آوری مدارک و شواهد است تا با استفاده از مدارک کافی علیه شیناواترا، اقدام کند.

در صورتی که یینگلاک گناهکار شناخته شود هم به حبس و هم به پنج سال ممنوعیت از انجام اعمال سیاسی محکوم می‌شود.

همچنین هیات تحقیقات کمیسیون انتخابات تایلند مکررا یینگلاک را به همراه هشت تن دیگر از وزرای سابق کابینه و رئیس پلیس ملی تایلند به سوءاستفاده از قدرت متهم کرده است.

در صورتی که تمامی این افراد گناهکار شناخته شوند، هرکدام با 10 سال حبس، پرداخت 6186 دلار جریمه نقدی و 10 سال ممنوعیت و از حضور در انتخابات رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N437749

وبگردی