آفتاب
دبیر كمیسیون كشاورزی در مجلس شورای اسلامی:

مستندات وزارت بهداشت در مورد روغن پالم هفته آینده به مجلس ارائه می شود

مستندات وزارت بهداشت در مورد روغن پالم هفته آینده به مجلس ارائه می شود

در زمینه سلامت مردم مصلحت اندیشی و محافظه كاری درست نیست و حق مردم است تا از اطلاعات واقعی مطلع باشند در این زمینه متاسفانه اكثر كارخانجات از روغن پالم استفاده می كردند.

دبیر كمیسیون كشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: مستندات وزارت بهداشت در مورد روغن پالم هفته آینده به مجلس ارائه می شود.

سید محمد سادات ابراهیمی، دبیر كمیسیون كشاورزی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص پیگری مجلس در مورد استفاده از روغن پالم در شیر و ماست پرچرب اظهار داشت: جلسه ای با حضور مسئولین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، استاندارد و صنایع لبنی كشور در مجلس تشكیل شد و در خصوص استفاده از روغن پالم بحث و بررسی صورت گرفت.

وی افزود: بر این اساس مشخص شد استفاده از این روغن برای سلامت افراد جامعه مضر است و در كشورهای دیگر نیز در صورتی كه از این روغن استفاده شود با نصب برچسب توضیحات مواد افزوده شده در لبنیات این موضوع به اطلاع مردم می رسانند تا در صورتی كه فردی بیماری دارد از لبنیات استفاده نكند.

سادات ابراهیمی با بیان اینكه نظارت در این حوزه كافی نیست گفت:در زمینه سلامت مردم مصلحت اندیشی و محافظه كاری درست نیست و حق مردم است تا از اطلاعات واقعی مطلع باشند در این زمینه متاسفانه اكثر كارخانجات از روغن پالم استفاده می كردند.

وی در خاتمه گفت: مقرر شد هفته آینده وزارت بهداشت مستندات خود را در زمینه روغن پالم به مجلس ارائه دهد و جریمه كارخانجات متخلف نیز مشخص شود.

 

 

کد N437746

وبگردی