آفتاب

دیدار سیسی و عبدالله پشت درهای بسته / رئیس جمهور مصر بعد از این به مسکو می رود

دیدار سیسی و عبدالله پشت درهای بسته / رئیس جمهور مصر بعد از این به مسکو می رود

واحد مرکزی خبر نوشت:

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان شامگاه یکشنبه در کاخ خود در جده پشت درهای بسته با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به عربستان سفر کرده است، دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از جده، سیسی و ملک عبدالله مسائلی مانند تلاش ها برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه و روابط دوجانبه را بررسی کردند.
در بیانیه ای رسمی که یکشنبه شب منتشر شد آمده است ملک عبدالله با سیسی درباره حوادث کشورهای اسلامی و عربی و حوادث بین المللی و در راس آنها تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطینی و تلاش ها برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه گفتگو کرد.
دوطرف همچنین دورنمای همکاری بین دو کشور و تقویت آن را به گونه ای که در خدمت منافع دو کشور و دو ملت باشد بررسی کردند.
ایهاب بدوی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت دوطرف مذاکراتی گسترده درباره اوضاع منطقه از جمله اوضاع در غزه و تلاش های مصر برای جلوگیری از ریخته شدن خون غیرنظامیان بی گناه فلسطینی و از سرگیری گفتگو درباره حقوق قانونی ملت فلسطین و در راس آن تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی شرق قدس انجام دادند.
سیسی و ملک عبدالله درباره تحولات عراق و گسترش دامنه نفوذ تروریست ها در منطقه و همچنین اوضاع در سوریه و لیبی و تاثیر آن بر مصر و عربستان و امنیت کشورهای عربی گفتگو کردند.
بدوی گفت دوطرف درباره همکاری برای خیزش ملت های عربی و اسلامی و تحقق رؤیای همگرایی و همبستگی و تقویت همکاری عربی و گسترش ارزش های میانه رو اسلامی که مخالف خشونت و تندروی و تروریسم است توافق نظر داشتند.
در پایان، ملک عبدالله نشان «ملک عبدالعزیز» را به گردن سیسی آویخت.

سفر سیسی به مسکو


در همین حال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روزهای 12 و 13 ماه اوت کنونی با سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در شهر سوچی در ساحل دریای سیاه دیدار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره، ایهاب بدوی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت قرار است پوتین و سیسی در این دیدار درباره اوضاع منطقه خاورمیانه و در رأس آن اوضاع در نوار غزه و همچنین اوضاع لیبی که پیامدهایی منفی بر امنیت مرزهای غربی مصر داشته است گفتگو کنند. دوطرف همچنین درباره عراق و ضرورت حفظ یکپارچگی این کشور و بحران سوریه و اهمیت دستیابی به راه حلی که یکپارچگی این کشور را حفظ کند گفتگو خواهند کرد.
توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها از دیگر اولویت های گفتگوهای سیسی و پوتین خواهد بود.

4949

کد N437730

وبگردی