آفتاب
درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:| 193971

تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است/تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد

تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است/تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد

اگر محیط شهرداری محیط ناسالمی است باید به مدیریت آقای قالیباف شک کرد و اگر محیط شهرداری سالم است پس چرا اقدامات این چنینی صورت می‌گیرد و ممکن است این شائبه ایجاد شود که این اقدام بیشتر سیاسی است و انگیزه دینی وجود ندارد.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد، تاکید کرد: مسئله تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است که شایسته و زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره تفکیک جنسیتی گفت: حرف آقای رئیس جمهور، حرف درستی است و کسانی که برای توجیه کارشان می‌خواهند به این اقدام خود،رنگ و وجه شرعی ببخشند، کارشان بیشتر به یک فرار رو به جلو شبیه است.

وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در تفکیک جنسیتی اظهار داشت: اقدام شهرداری تهران اقدامی است که آقای قالیباف نمی‌تواند به راحتی توجیه‌اش کند. اگر محیط شهرداری محیط ناسالمی است باید به مدیریت آقای قالیباف شک کرد و اگر محیط شهرداری سالم است پس چرا اقدامات این چنینی صورت می‌گیرد و ممکن است این شائبه ایجاد شود که این اقدام بیشتر سیاسی است و انگیزه دینی وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد که اقدامات این چنینی جواب نداده است، یادآور شد: این اقدامات موجب لطمه زدن به وجه اجتماعی شهرداری و آقای قالیباف می‌شود و علاوه بر آن، به وجه دینی آقای قالیباف نیز چیزی اضافه نخواهد کرد.

درایتی در ادامه به برخی از اقدامات افراطیون در ابتدای انقلاب برای جداسازی و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امام نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و خواستار برچیده شدن آن وسائل شد و این نشان می‌دهد که تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با تاکید براینکه امام با حذف زنان از محیط اجتماعی مخالف بود، خاطر نشان کرد: امام اعتقاد داشت که زنان باید در اجتماع حاضر باشند و آنها تفاوت چندانی با مردان ندارند.

وی در پایان ابراز داشت: مسئله تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است که شایسته و زیبنده وجهه جمهوری اسلامی نیست و هیچ كس حق ندارد و نباید این وجهه را مخدوش كند.

کد N437692

وبگردی