آفتاب

بیانیه مصر درباره آتش بس در غزه/ ورود هیئت اسرائیلی به قاهره برای از سرگیری مذاکرات

بیانیه مصر درباره آتش بس در غزه/ ورود هیئت اسرائیلی به قاهره برای از سرگیری مذاکرات

همزمان با انتشار بیانیه ای از سوی وزارت خارجه مصر درخصوص برقراری آتش بس 72ساعته در نوار غزه، منابع مصری از ورود هیئت صهیونیستی به قاهره با هدف از سرگیری مذاکرات برای آتش بس دائم در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، همزمان با صدور بیانیه ای از سوی  وزارت خارجه مصر در خصوص برقراری آتش بس هفتاد و دو ساعته، هیئت اسرائیلی با هدف ادامه مذاکرات برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه وارد قاهره شد.

در متن بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: با توجه به تشدید اوضاع امنیتی در نوار غزه، مصر از هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می خواهد که به توافق برقراری آتش بس 72 ساعته، از ساعت 00:01 بامداد روز دوشنبه 11/8/2014 به وقت قاهره پایبند باشند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این آتش بس با هدف آرام و مساعد شدن شرایط برای ورود کمکهای بشر دوستانه به مردم غزه، بازسازی زیر ساختها و همچنین استفاده از شرایط موجود برای از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم به صورت فوری و مستمر جهت برقراری آتش بس دائم صورت می گیرد.

از سوی دیگر منابع مصری اعلام کردند که هیئت اسرائیلی برای از سرگیری مذاکرات صلح دائم که با میانجیگری چند تن از مسئولان سازمان اطلاعات مصر انجام می شود، وارد قاهره شده است.

رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت شب گذشته با این آتش بس 72 ساعته موافقت کردند. با این حال پیش از آغاز آتش بس، گروههای مقاومت به تلافی جنایات وحشیانه صهیونیستها، تل آویو را هدف موشکهای خود قرار دادند.

کد N437689

وبگردی