آفتاب

کشته شدن یک تبعه دیگر بریتانیایی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه

کشته شدن یک تبعه دیگر بریتانیایی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه

لندن - ایرنا- روزنامه های انگلیس از کشته شدن یک تبعه دیگر بریتانیایی عضو گروه تروریستی داعش در جریان درگیری با نیروهای دولتی سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈدیلی میرورˈ درآخرین شماره اش نوشت: محمد رحمان 25 ساله که پیش از پیوستنش به گروه تندرو تروریستی داعش در فروشگاه زنجیره ای پریمارک در بندر پورتسموث انگلیس کار می کرد، آخرین بریتانیایی است که در کنار گروه وحشت آور داعش ، کشته می شود.

به نوشته این روزنامه، وی به خانواده اش گفته بود که برای کمک به توزیع کمک های بشردوستانه به سوریه می رود.

این روزنامه عنوان کرد: وی در حدود دو هفته پیش در جریان رویارویی با نیروهای نظامی سوریه کشته شده اما خبرش روز گذشته منتشر شد.

دیلی میرور افزود: ˈعبدل هنان ˈ 52 ساله پدر رحمان، گفته است که آنها پیامی از سوی فردی که درکنار فرزندش می جنگیده، دریافت کرده اند که در آن نوشته شده بود که او کشته شده است.

به نوشته این روزنامه، رحمان در اواخر اکتبر، یک ماه بعد از اینکه از سوی فروشگاه محلی پریمارک، جایی که به عنوان سرپرست در آن کار می کرد، اخراج شد، به سوریه رفته بود.

دیلی میرور نوشت: رحمان یکی از ده نفر جوانی است ( تماما بنگلادشی تبار) که از بندر پورتسموث انگلیس برای پیوستن به گروه داعش، به سوریه رفته بودند.

روزنامه دیلی تلگراف نیز در ارتباط با کشته شدن این شهروند بریتانیایی در سوریه نوشت: سخنگوی دفتر امورخارجی و مشترک المنافع انگلیس گفته است که آنها پیگیر گزارش های منتشر شده درباره کشته شدن این شهروند انگلیسی در سوریه هستند اما بدلیل اینکه بریتانیا در دمشق نمایندگی ندارد، به سختی می توان صحت این گزارش ها را تایید کرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه رحمان به همراه پنج تن دیگر از دوستانش از طریق خاک ترکیه وارد کشور سوریه شده اند، افزود: محمد رحمان دومین فردی است که از بندر پورتسموت، در سوریه کشته می شود. پیش از این ˈ افتخار جمنˈ 23 ساله که دوست رحمان شمرده می شد، در ماه دسامبر در جریان یک درگیری کشته شده بود.

دیلی تلگراف اضافه کرد: در ماه می گذشته ˈمشهور چودریˈ 31 ساله که به همراه رحمان به سوریه رفته بود، به عنوان اولین بریتانیایی که در سوریه فعالیت تروریستی داشته است، به انگلیس بازگشت.

به نوشته این روزنامه؛ این شهروند انگلیس ، در ماه اکتبر گذشته در جریان بازگشت از ترکیه ، در فرودگاه ˈگتویک ˈ توسط نیروهای پلیس ضد تروریسم بازداشت شد و قرار است در 19 سپتامبر آینده در دادگاه کینگستون حضور یابد.

دیلی تلگراف افزود: مقامات انگلیسی تخمین می زنند که در حدود 500 بریتانیایی که عمدتا آسیایی تبار (جنوب آسیا) هستند ، به گروه های تندرو جهادی در خاورمیانه پیوسته باشند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان ضد تروریسم نوشت: برآورد می شود که درحدود 19 تن از این افراد در جریان درگیری ها در سوریه و عراق جانشان را از دست داده باشند .

براساس گزارش های منتشر شده، مقامات انگلیسی همانند شمار دیگری از کشورهای اروپایی نگران بازگشت کسانی هستند که برای جنگیدن در کنار گروه های تکفیری و تروریستی به سوریه و یا عراق رفته اند.

این مقامات ، افراد یاد شده که دارای تجارت جنگی در کنار گروه های تروریستی هستند را به طور بالقوه یک تهدید برای امنیت کشورشان بشمار می آورند.

اروپام ** 1** 1552** 3404
کد N437556

وبگردی