آفتاب

حق‌شناس: مفسدان اقتصادی و حامیان آنها امروز طلبکار شده‌اند

حق‌شناس: مفسدان اقتصادی و حامیان آنها امروز طلبکار شده‌اند

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "مشکلات امروز کشور ناشی از فساد گسترده‌ای است که عده‌ای با شعار عدالت‌طلبی و مهرورزی صورت دادند"، گفت که "این عده امروز مدعی شده‌اند".

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور درباره مفاسد اقتصادی سال‌های اخیر و لزوم آگاهی مردم از آن، اظهار کرد: مجموعه اطلاعاتی که در یک سال گذشته بدست آمده زوایای پنهان مفاسد عظیم در حوزه‌های مختلف در سال‌ها گذشته را روشن‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ما شاهدیم که دولت با هجمه و برخورد تمام‌عیار توسط جناح سیاسی حامی کسانی که در هشت سال گذشته در رأس قدرت بودند قرار گرفته است و آنها برای پنهان کردن مفاسد خود یا تبدیل کردن آن به موضوعی دست دوم، به دولت یازدهم هجوم آورده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "تیم همراه رئیس‌جمهور توانایی کافی برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد مفاسد اقتصادی را نداشته است"، افزود: به همین دلیل رئیس‌جمهور شخصاً درباره مفاسد اقتصادی موضع‌گیری کرده و ابعاد آن را برای مردم روشن می‌کند. از طرفی شاید رئیس‌جمهور به دنبال پاسخ دادن به کسانی است که به دنبال لکه‌دار کردن این دولت هستند.

حق‌شناس در ادامه گفت: رهبری بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرده‌اند و انتظار مردم هم این است که با این مفاسد برخورد شود. در این شرایط قوه قضائیه و سیستم نظارتی کشور باید به این پرونده‌ها رسیدگی کند زیرا بخشی از مشکلات امروز کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد اما مفاسد اقتصادی نیز نقش مهمی در بروز این مشکلات داشته‌اند. حداقل کار مجلس و قوه قضائیه این است که با متخلفان و مفسدان برخورد قضایی و قانونی داشته باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به ضرورت پاسخگویی از سوی مسببان این فسادها، تصریح کرد: کسانی که فسادهای اقتصادی مرتکب شده‌اند یا حامیان آنها، به جای اینکه امروز پاسخگو باشند و مسئولیت بپذیرند و از مردم عذرخواهی کنند، طلبکار شده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان بر لزوم شفاف‌سازی برای روشن شدن ابعاد این فسادها تاکید کرد و گفت: برای برخورد با مفاسد اقتصادی، باید به دنبال شفاف‌سازی و روشن‌سازی بود.

انتهای پیام

کد N437547

وبگردی